چهارشنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۱
چاپ 33 عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال ۳۳ عنوان کتاب در حوزه شعر، نمایش، زندگینامه و تاریخ شفاهی رزمندگان در استان به چاپ رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل بنیاد حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه وبویراحمد در جلسه هیات امنای موزه و مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۳ عنوان کتاب در حوزه شعر، نمایش، زندگینامه و تاریخ شفاهی رزمندگان چاپ شده است.

سرهنگ عباس آسمند افزود: در سه ماه گذشته ۱۳۵ مقاله علمی در حال ارزیابی و ۳۷۵ پرونده علمی نیز تشکیل شده است.

وی با اشاره به ساخت موزه دفاع مقدس، اضافه کرد: تاکنون هیچ اعتبار استانی برای ساخت این موزه اختصاص داده نشده است.

 آسمند با اشاره به اینکه سال گذشته اعتبارات استانی به این موضوع اختصاص داده شد که تنها ۲۰ درصد آن محقق شد، ادامه داد: امسال ۵ میلیارد تومان بودجه ملی به این طرح اختصاص داده شد در حالی که بودجه استانی هنوز به آن اختصاص داده نشده است.
 

معاون بودجه برنامه و بودجه‌ی استان نیز در این جلسه گفت: سال گذشته یک و نیم میلیارد تومان به طرح موزه دفاع مقدس اختصاص داده شد که ۲۰ درصد آن ابلاغ و برای بدهکاری پیمانکار پرداخت شد.

محمود هرمزی افزود: یک سوم اعتبارات این طرح توسط استان تامین می‌شود و مابقی باید از طریق کشور در نظر گرفته شود.

وی اضافه کرد: ۵ میلیارد تومان توسط منابع ملی به این طرح اختصاص داده شده است و ۲ میلیارد تومان نیز امسال از طریق بودجه استانی به این طرح اختصاص داده می‌شود.

امام جمعه شهر یاسوج گفت: باید تلاش شود تا فکر‌ها و باور‌ها در خصوص فعالیت‌های فرهنگی تغییر پیدا کند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی با بیان اینکه هشت سال دفاع مقدس سرمایه عظیمی برای همه ما است افزود: امروزه با توجه به توطئه‌های دشمنان بر علیه جوانان لازم است که موزه دفاع مقدس هرچه سریعتر راه اندازی شود.

وی ادامه داد: موزه دفاع مقدس می‌تواند ابعاد زندگی مختلف شهدا را به جوانان نشان دهد.

وی اضافه کرد: مسائل و طرح‌های فرهنگی نقش موثری در پیشرفت جامعه دارد و لازم است که همه ما تلاش کنیم تا طرح‌های فرهنگی بیشتری در استان اجرا کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها