دوشنبه ۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵
آفرینش‌های ادبی در اولویت دانشگاه شیراز و کانون پرورش فکری استان فارس

در جلسه‌ای با حضور مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس و رییس مرکز مطالعات ادبیات کودک و نوجوان دانشگاه شیراز، شیوه‌های تعامل و همکاری‌های مشترک فیمابین بررسی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، در جلسه‌ای که با حضور مدیرکل و کارشناسان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس و رییس مرکز مطالعات ادبیات کودک و نوجوان در دانشگاه شیراز برگزار شد، شیوه‌های همکاری و تعامل بیشتر کانون و دانشگاه مورد بررسی قرار گرفت. 

مدیرکل کانون فارس در این جلسه گفت: دانشگاه شیراز به عنوان دانشگاه مادر فعالیت می‌کند و ارتباط کانون و دانشگاه موجبات رشد و تعالی را فراهم می‌کند که خیر و برکت آن هم به کودک و نوجوان می‌رسد.

سعیدرضا کامرانی برای هر نوع همکاری با دانشگاه از سوی کانون اعلام آمادگی کرد و گفت: مرکز آفریشن‌های ادبی کانون، از این پس با تعامل بیشتر و شرکت در برنامه‌های مختلف دانشگاه، نقش پر‌رنگ‌تری را در برقراری این ارتباط ایفا می‌کند.

پیشنهاد عضویت کارشناسان و مربیان کانون در کارگروه‌های دانشگاه با هدف آگاهی و اطلاع از برنامه‌های علمی این حوزه نیز از سوی کامرانی مطرح شد.  

رییس مرکز مطالعات ادبیات کودک و نوجوان دانشگاه شیراز نیز هدف از برگزاری این جلسه را بررسی امکانات و ظرفیت‌های هر دو مجموعه با هدف همکاری و تعامل در حوزه ادبیات کودک و نوجوان و هم‌افزایی عنوان کرد.

به گفته‌ سعید حسام‌پور، کانون با مخاطب ویژه سر  و کار دارد؛  کودکان و نوجوانانی که با علاقه و نگاه ویژه خانواده‌هایشان به کانون در مراکز حضور دارند و فعالیت می‌کنند و می‌توانند مخاطبان خوبی برای فعالیتهای دانشگاه باشند.
 
استفاده دانشجویان از منابع، همکاری کانون در همایش‌های مرکز مطالعات به ویژه همایش روز جهانی کودک که از سوی قطب علمی شهروندی و مرکز مطالعات ادبیات کودک و نوجوان دانشگاه شیراز برگزار می‌شود، نیازسنجی آموزشی و پژوهشی مربیان و اعضا در دوران کرونا و پساکرونا، برگزاری کارگروه‌های فصلی با حضور نمایندگان کانون و اجرای مشترک برنامه در روز قلم از دیگر مواردی بود که از سوی دانشگاه و کانون مطرح و در ربطه با انجام آن تبادل نظر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها