یکشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۲
دبیرخانه شهر خلاق در شیراز افتتاح می‌شود

دبیرخانه «شهر خلاق» با حضور نمایندگانی از گروه فرهنگ کمیسیون ملی یونسکو، جمعی از مدیران شهری و فرهنگوران و هنرمندان شیراز، در مرکز شیرازشناسی افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، مدیر گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری با اعلام این خبر ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران، گفت: با توجه به تلاش‌های مستمر شهرداری شیراز به منظور کسب عنوان «شهر خلاق ادبی» برای شیراز در سال‌های اخیر، در کنار برگزاری یک مجموعه رویداد فرهنگی- هنری، دبیرخانه شهر خلاق با هدف تعریف و اجرای برنامه‌های منسجم در شیراز افتتاح میشود.

علی نیری تشریح کرد: مجموعه برنامه‌های فرهنگی این رویداد از روز دوشنبه (دهم خرداد) با زیارت حرم مطهر احمدبن موسی (ع) و دیدار با تولیت این آستان آغاز می‌شود و با بازدید از مراکز و اماکن تاریخی، گردشگری و فرهنگی شیراز و برگزاری «شب خاتم و ادب» که برنامه‌ای برای معرفی هنر، صنایع دستی و ادبیات شیراز است، ادامه می‌یابد.

وی افزود: رونمایی از مستند کوتاه  و کتاب «خاتم؛ هنر صلح» همچنین پوستر جشنواره بین‌المللی «صلح و تسامح در آثار مولانا، سعدی و حافظ» از دیگر برنامه‌های این شب فرهنگی است.

بر اساس این گزارش، بازدید از گذر ادب و هنر شیراز در محدوده بافت تاریخی این شهر و رویدادهای فرهنگی آن همچون کارگاه نویسندگی خلاق حیرت، نقالی داستان‌های فولکلور مردم شیراز، نمایش‌های عروسکی آشنایی با میراث ناملموس شیراز و در ادامه بازدید از پروژه زندیه برنامه‌های صبح روز سه شنبه یازدهم خرداد است.

مدیر گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز اضافه کرد: در آخرین گام از این مجموعه برنامه فرهنگی، هنری، گردشگری، دبیرخانه شهر خلاق با حضور جمعی از فرهنگوران و هنرمندان و متولیان این عرصه، در مرکز شیرازشناسی افتتاح و از کتاب «گردشگری ادبی» رونمایی می‌شود.

علی نیری افزود: این دبیرخانه محور برگزاری رویدادها و برنامه‌های مختلف فرهنگی هرنی و ادبی با رویکرد شهر خلاق خواهد بود تا با اجرای منسجم و یکپارچه، کسب یک عنوان افتخارآمیز دیگر برای شهر شیراز محقق شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها