جمعه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۴
کتاب‌های اهدایی به ایلام در سال 1400 در قالب کنگره شهدای استان توزیع می‌شوند

عمران خودآموز، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام تاکید کرد: کتاب‌های اهداییِ سال ۱۴۰۰ در قالب کمیته فرهنگی کنگره ۳۰۰۰ شهید استان و به یاد شهیدان توزیع می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام، عمران خودآموز عصر روز پنجشنبه در بازدید از کتابسرای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، از اقدامات و تلاش‌های انجام شده در حوزه توزیع هدف‌مند کتاب در میان جوامع هدف در طول سال تقدیر کرد.

وی در این بازدید با تاکید بر توزیع حداکثری کتاب در مناطق محروم و کم‌برخوردار استان گفت: در استان مناطقی وجود دارد که متاسفانه امکان دسترسی به کتاب‌های به‌روز و جذاب را ندارند و وظیفه ذاتی ما در قبال این مخاطبان، بیشتر و دوچندان است؛ چراکه این مناطق نیاز جدی‌تری به تامین کتاب و محصولات فرهنگی دارند.

خودآموز در ادامه با اشاره به راه‌اندازی کتابخانه تخصصی فرهنگ، هنر و ارتباطات در آینده نزدیک، تصریح کرد: کتابخانه تخصصی فرهنگ، هنر و ارتباطات به‌عنوان نخستین مرکز تخصصی می‌تواند به نیازهای خاص و حرفه‌ای هنرمندان، پژوهشگران و فعالان حوزه فرهنگ پاسخ مناسب دهد و کتابسرای اداره کل می‌تواند با تجهیز و تامین برخی از کتاب‌های مورد نیاز، به این مرکز کمک کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ادامه داد: کتاب‌های خریداری شده توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که به‌تازگی در اختیار کتابسرا قرار گرفته، کتاب‌هایی مناسب با کیفیت محتوایی و ظاهری برای مخاطبان کودک و نوجوان و بزرگسال در موضوعات مختلف است که نقش مهم و تاثیرگذاری در توسعه کمی و کیفی فرهنگ کتاب و کتابخوانی در میان جامعه دارد.

وی با اشاره به سیاست‌گذاری کنگره شهدای استان مبنی بر ارائه ۴۳ خدمت برجسته به یاد شهیدان، گفت: کتاب‌های اهدایی سال ۱۴۰۰ در قالب کمیته فرهنگی کنگره ۳۰۰۰ شهید استان و به یاد شهیدان توزیع می‌شوند.

در ادامه، مسئول کتابسرا و عضو موسسه فرهنگی هنری اقلیم هشت ایلام گزارشی از روند اقدامات انجام شده در سال گذشته و برنامه‌های سال جاری ارائه کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط