یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۷
قرآن در ادبیات ایرانی تجلی زیادی داشته است

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در آئین اختتامیه محافل قرآنی «ربیع القرآن» در قم گفت: در ادبیات ایرانی قرآن تجلی بسیار زیادی داشته است،

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در آئین پایانی محافل قرآنی «ربیع القرآن» که در حرم حضرت معصومه (س) و به میزبانی اداره کل کتابخانه‌های استان قم برگزار شد، گفت: قرآن کریم سفره‌ای الهی است که هر کسی با هر درجه از دانش بهره‌ای از آن می‌برد. در زمان پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصومین (ع) تعابیر بلندی از قرآن نظیر داروی همه دردها، نور مبین، ریسمان الهی و سفره مهمانی خدا یاد شده است.
 
وی مواجهه انسان‌ها با قرآن را دارای مراحل مختلفی دانست و اضافه کرد: نگهداری قرآن و بر سر گذاشتن آن، دیدن و نگرستین در آیات الهی، شنیدن و توجه به تفاسیر آیات نورانی از جمله مراحل و مصادیق مواجهه ما با قرآن است.
 
دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تصریح کرد: در ادبیات ایرانی قرآن تجلی بسیار زیادی داشته است و چندین اثر با عنوان تجلی قرآن در ادبیات فارسی و ایرانی از سوی ناشران مختلف منتشر شده است که امیدوارم در ادامه این محافل در طول سال این کتاب‌ها با حضور نویسندگان آنها معرفی شود.
 
یادآوری می‌شود، همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان و شروع به کار محافل قرآن و عترت استان‌ها، ویژه‌برنامه محفل انس با قرآن کریم «ربیع القرآن» با هدف توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی، تعمیق باورهای دینی در خانه و خانواده، با مشارکت ادارات‌ کل کتابخانه‌های عمومی استان‌ها با حضور قاریان ممتاز کشور به صورت مجازی در اسکای روم برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها