جمعه ۱۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۲
14 باب از 24 کتابخانه استان در شهر قم فعال است

سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان قم با اظهار تأسف از اینکه در تنگناهای اقتصادی، کتاب از سبد خرید خانواده‌ها حذف می‌شود، درباره وضعبت کتابخانه‌های این استان گفت: 24 باب کتابخانه عمومی در استان قم وجود دارد که از این تعداد، فقط 14 باب، فعال هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در قم، سجاد عمرانی، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم در جلسه مشاوران امور بانوان دستگاه‌های اجرایی استان قم که با حضور فاطمه زینبیه کهکی، همسر شهید شهروز مظفری‌نیا، محافظ سردار شهید قاسم سلیمانی در اولین سالگرد این شهدا برگزار شد، گفت: درصد بالایی از پرسنل نهاد، بانوان هستند و چندین مدیر‌کل استانی نهاد، از بانوان انتخاب شده‌اند و این امر نشانگر توجه واقعی و عملی به بانوان در مجموعه نهاد است.
 
مدیر ارزیابی و عملکرد نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، در ادامه افزود: متولی اداره کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور، نهاد است و از لحاظ محتوایی نیز توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی از وظایف ذاتی آن محسوب می‌شود. توسعه عدالت فرهنگی، از شهرهای بزرگ تا روستاها و مناطق عشایرنشین نشان‌دهنده گستره فعالیت این نهاد است.
 
سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان قم با اشاره به تاثیر منفی تنگنا‌های اقتصادی بر مصرف کالاهای فرهنگی، از‌جمله کتاب بیان کرد: متأسفانه در تنگناهای اقتصادی، کتاب و کالاهای فرهنگی از اولین مواردی است که از سفره خانواده‌ها حذف می‌شود و در این فضا، باید فرهنگ استفاده از کتابخانه‌های عمومی در جامعه و خانواده‌ها نهادینه شود.
 
وی، سه رکن خانواده، مدرسه، و جامعه را در نهادینه کردن فرهنگ مطالعه و کتابخوانی بسیار حائز اهمیت دانست و از عضویت رایگان خانوادگی در کتابخانه‌های عمومی استان برای تقویت حضور افراد در کتابخانه‌ها خبر داد و بیان کرد: 24 باب کتابخانه عمومی در استان قم وجود دارد که از این تعداد، 14 باب در شهر قم فعال لست؛ کتابخانه عمومی شهدای نوبهار نیز در ماه پیش همزمان با سالروز ورود حضرت معصومه(س) به شهر قم با حضور استاندار و دبیر کل محترم نهاد کتابخلنه‌های عمومی کشور در منطقه کم‌برخوردار نوبهار، افتتاح شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها