یکشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۸
سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شد

سید عباس صالحی با 242 رای موافق، 25 رای مخالف، 21 رای ممتنع تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را به عهده گرفت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، سیدعباس صالحی با رأی اعتماد نمایندگان  مردم در مجلس شور ای اسلامی به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دوازدهم انتخاب شد.

وی در دولت یازدهم   معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود. ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ به عنوان وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دوازدهم به مجلس شورای اسلامی معرفی شد.

وی در مدتی که مسئولیت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر عهده داشت، فعالیت‌های متعددی مانند تفویض و یا مشارکت فعال نهادهای صنفی در فعالیت‌های نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، هفته کتاب، جشنواره صنعت چاپ، نمایشگاه فرانکفورت، نمایشگاه‌های کتاب استانی، شکل‌گیری شورای تعاملات استانی، شکل‌دهی هیأت‌های نظارت عالی کتاب و هیأت‌های نظارتی استانی، فعال‌سازی حضور نشر بین‌الملل در نمایشگاه کتاب تهران، پیگیری و تحقق معافیت مالیاتی کتاب‌فروشان، راه‌اندازی جشنواره‌های پایتخت کتاب ایران و روستاهای دوستدار کتاب، حمایت از همایش بانوان و پایداری در هفته دفاع مقدس و حمایت از هفتمین جشنواره شعر و خاطره دفاع مقدس در استان لرستان، امضای تفاهم‌نامه همکاری خانه کتاب و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، تولید فیلم درباره مولفان، ناشران، خادمان نشر و سایر اهالی کتاب و تجهیز کتابخانه‌های تخصصی انجمن‌ها و مراکز سینمایی و اختصاص تسهیلات اهدای کتاب را برای سینماگران مستند انجام داد.

 سیدعباس صالحی روز شنبه 28 مردادماه برنامه‌هایش را اعلام کرد و موافقان و مخالفان دیدگاه‌شان را درباره برنامه‌هایش اعلام کردند.  وی در این جلسه، تحکیم حقوق فرهنگی شامل منزلت، امنیت و حقوق صنفی اهالی فرهنگ و هنر، استقرار حرفه‌ای نظام مالکیت فکری و معنوی و پیگیری پیوستن به کنوانسیون بین‌المللی کپی‌‌رایت و شفافیت و پاسداری در زمینه مجوزهای صادره را از جمله بسته‌های پیشنهادی برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت جدید اعلام کرد.

سیدعباس صالحی متولد ۱۳۴۲ در مشهد است و دارای تحصیلات دکترای فلسفه از یکی از دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های وابسته به حوزه علمیه است. وی از سال ۱۳۵۱ وارد حوزه علمیه مشهد شد، دروس مقدماتی، سطوح مقدماتی و عالی را در حوزه علمیه مشهد گذراند؛ از سال ۶۰ به حوزه علمیه قم عزیمت کرد و دروس خارج را تا سال ۶۸ در آن حوزه گذرانیده و مجدداً به مشهد عزیمت داشته و در دروس خارج استادان مشهد ادامه تحصیل داد، در سال ۷۶ مجدداً به حوزه علمیه قم مراجعت تحصیلی و علمی داشت.

از سال ۷۶ مدیرمسئول نشریه پژوهش‌های قرآنی و از همان سال عضو هیئت تحریریه نشریات فقه اهل بیت و کاوش فقه در فقه اهل بیت بود.

صالحی در ادامه فعالیت‌های خود سال ۷۸ مدیرمسئولی و سردبیری نشریه «پگاه» را بر عهده داشت که تاکنون ۱۷۶ شماره از آن منتشر شده است.سیدعباس صالحی مؤسس سایت دین‌آنلاین نیز بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها