پنجشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۷
طبیب و تیمورزاده با 25 عنوان کتاب تعطیلات کودکان را پربار می‌کنند/ آموزش شمارش و جمع کردن با قصه‌های زیبا

مدیر روابط عمومی انتشارات تیمورزاده و طبیب از انتشار 25 عنوان کتاب در حوزه کودک و نوجوان در تابستان امسال خبر داد و گفت: از جمله این آثار می‌توان به مجموعه سه جلدی «رنگ‌آمیزی با کلیشه»، مجموعه دو جلدی «سرها و دنباله‌ها» و مجموعه چهار جلدی «مولای ما اینچنین بود» اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) مدیر روابط عمومی انتشارات تیمورزاده و طبیب گفت: در حال حاضر حدود 25 کتاب در حوزه کودک و نوجوان در دست چاپ داریم. از جمله این آثار می‌توان به «دانا و شکل‌های بازیگوش» و «دانا و دنی- آشنایی با اعداد» اشاره کرد. در این کتاب‌ها با بهره گرفتن از اشعار کودکانه، مفاهیم پایه ریاضیات پیش دبستانی مطرح شده است و برای کودک ذهنی خلاق و کنجکاو را به ارمغان می‌آورد.
 
مهناز عباسی ادامه داد: همچنین «رنگ آمیزی با کلیشه1»، «رنگ آمیزی با کلیشه2» و «رنگ آمیزی با کلیشه3» نیز را در نوبت انتشار داریم. در این کتاب‌ها تصاویر زیبایی از حیوانات مختلف وجود دارد. در هر صفحه توضیح کوتاهی درباره هر حیوان نوشته شده و چگونگی نقاشی کردن اعضای مختلف بدن حیوان را با زبان و شیوه‌ای ساده بیان می‌کند. بچه‌ها باید این تصاویر را با کمک کلیشه‌ها که هر قسمت از نقاشی را جداگانه مشخص کرده‌اند، رنگ آمیزی کنند و برچسب گمشده آن را در کتاب بیابند و در جای مخصوص خود بچسبانند.
 
وی در ادامه به سایر کتاب‌های در دست چاپ این انتشارات اشاره کرد و گفت: علاوه بر این دو جلد نخست از مجموعه «سرها و دنباله‌ها» را نیز به‌زودی برای کودکان منتشر می‌کنیم. صفحات این مجموعه کتاب‌ها به دو بخش تقسیم شده است و در هر صفحه عکس جالبی از یک حیوان دیده می‌شود. کودکان باید برچسب‌ها را پیدا کنند، آنها را از کتاب جدا کرده و روی این عکس‌ها بچسبانند. این دو کتاب خلاقیت کودک را پرورش می‌دهد و هوش بصری او را تقویت می‌کند.
 
آموزش شمارش و جمع کردن به بچه‌ها با قصه‌های زیبا
عباسی اضافه کرد: کتاب «ریزه میزه» نیز ازجمله آثار در دست انتشار است. قهرمان اصلی این کتاب، جوجه اردک کوچکی به نام ریزه میزه است که داستانش نکات جالب و مفیدی به بچه‌ها می‌آموزد. کودکان می‌توانند شمارش و جمع کردن را با خواندن این قصه‌های زیبا یاد بگیرند.
 
وی ادامه داد: همچنین کتاب «یک، دو، سه، پرواز» نیز که به زودی منتشر می‌شود به کودکان می‌آموزد که چطور با چندبار تاکردن یک کاغذ آن را به پرنده‌های جالب و زیبا تبدیل کنند و از پرواز آنها لذت ببرند.
 
مدیر روابط عمومی انتشارات تیمورزاده و طبیب با تاکید بر اهمیت موضوع سلامت کودکان گفت: تلاش ما این است تا با تولید کتاب‌هایی، به کودکان آموزش دهیم تا در حفظ سلامت خود کوشا باشند. به همین منظور کتاب‌هایی با عنوان‌های «سالم بخورید، تا سالم بمانید»، «غذای کافی و سالم بخورید»، «سلامت من-سبزی‌هایت را بخور و شیرت را بنوش» و «قصر هرم غذایی» را بزودی منتشر می‌کنیم. در این آثار کودکان با انواع گروه‌های غذایی و نقش آنها در سلامتی آشنا می‌شوند. همچنین در کتاب «بدن انسان» گروه سنی نوجوان کشف می‌کنند که در درونشان چه می‌گذرد، چه اندام‌هایی در آنها فعالیت می‌کنند و چگونه عملکرد آنها باعث می‌شود احساس سلامتی و نشاط داشته باشد.
 
وی ادامه داد: همچنین مجموعه‌ای را با عنوان «فصل‌ها» درباره چهار فصل سال تولید کرده‌ایم. عنوان این کتاب‌ها عبارتند از «فصل‌ها- بهار»، «فصل‌ها- تابستان»، «فصل‌ها- پاییز» و «فصل‌ها- زمستان». در این کتاب‌ها مطالب جالب و سرگرم کننده‌ای درباره فصل‌ها همراه با سوالات و فعالیت‌هایی برای کودکان کوچکتر و راهنمایی برای والدین در صفحات آخر وجود دارد.
 
عباسی در ادامه به اهمیت حفاظت از محیط زیست اشاره کرد و گفت: کتاب «استفاده مجدد تبدیل کردن بازیافت» را که سه روش مهم برای کاهش آلودگی محیط زندگی را به کودکان یادآوری می‌کند نیز جزو این آثار است. این کتاب درباره کاهش میزان زباله‌ها، دوباره استفاده کردن و بازیافت زباله مطالب جالبی را بیان می‌کند. به کارگیری این روش‌ها و آموزش آن به کودکان راه خوبی است تا کمک کنیم سیاره‌مان همواره مکان خوبی برای زندگی باشد.
 
وی ادامه داد: همچنین مجموعه‌ چهار جلدی با عنوان «مولای ما اینچنین بود» را نیز به‌زودی منتشر می‌کنیم. عناوین این مجموعه عبارتند از «کرامت و عفو»، «لوحی از طلا»، «میزبانی ایثارگر» و «چشمه زلال». در این مجموعه داستان‌های جالبی را از کرامات و فضایل امام اول شیعیان حضرت علی(ع) برای کودکان نقل می‌کند.

آشنایی با حضرت علی (ع) در قالب کتاب
عباسی در ادامه به کتاب «همراه و همگام با غدیر» اشاره کرد و گفت: این کتاب را نیز همراه با رنگ آمیزی، اشعار خواندنی، احادیث و جدول بزودی منتشر می‌کنیم. «همراه و همگام با غدیر» داستان یک واقعیت است، واقعیتی تاریخی از چگونگی برگزیده شدن یکی از عزیزترین بندگان خداوند به مقام امامت. کودکان با مطالعه این کتاب با حضرت علی(ع)، چگونگی به امامت رسیدن ایشان و واقعه مهم غدیر آشنا می‌شوند.
 
وی افزود: به‌جز این موارد کتاب‌های علمی هم مانند «ماری کوری و کشف رادیوم» را نیز برای بچه‌ها منتشر خواهیم کرد. این آثار به کودکان و نوجوانان کمک می‌کنند تا با مشاهیر علمی و اکتشافات و اختراعاتشان بهتر آشنا شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها