چهارشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰
پارسی‌نژاد ادبیات‌داستانی پهلوی اول را بررسی کرد

کامران پارسی‌نژاد کتابی با عنوان «ادبیات داستانی در ایران» را در دست انتشار دارد که به آثار داستانی چاپ شده در دوره پهلوی اول می‌پردازد. این کتاب در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه می شود.

پارسی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) عنوان کرد: این کتاب سیر تحولات اقتصادی و اجتماعی را مورد پژوهش قرار می‌دهد و آثاری را که در دوره پهلوی اول منتشر شده نقد می‌کند.
 
وی ادامه داد: انگیزه نوشتن کتاب «ادبیات داستانی ایران» با عنوان فرعی «دوره پهلوی اول» این بود که می‌خواستم بدانم حوزه سیاسی و فرهنگی و اجتماعی در دوره پهلوی اول چه تأثیری بر ادبیات گذاشته و ادبیات نیز چه تأثیری بر سیاست و فرهنگ و اجتماع داشته است.
 
نویسنده رمان «شب دنیا» اضافه کرد: داستان‌های جمالزده، بخشی از آثار هدایت، بزرگ علوی و کتاب «تهران مخوف» و کارهای عبدالرحیم طالبوف و محمد حجازی در این اثر مورد پژوهش قرار گرفته‌اند. این کتاب به حدود 40 رمان را مورد بررسی قرار می‌دهد و هر اثری که بین سال‌های 1300 تا 1320 در ایران به چاپ رسیده، نقد شده است. در این کتاب سعی کرده‌ام درباره ادبیات مشروطه نیز کار کنم.  
 
این پژوهشگر یادآور شد: کتاب «ادبیات داستانی ایران»(دوره پهلوی اول) حدود 300 صفحه است و از سوی انتشارات عصر داستان در نمایشگاه کتاب ارایه می‌شود.
 
کامران پارسی‌نژاد متولد 1342 نویسنده و پژوهشگر ادبیات داستانی است. از وی تا کنون کتاب‌هایی مانند نقد و بررسی آثار جمالزاده، طرح داستان (پیرامون ساختار عناصر داستان)، خورشید در آتش، داستان معاصر و داستان‌نویسان معاصر و رمان «شب دنیا»‌ منتشر شده‌است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها