شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۳
مدیر نشر خسروی: طی 8 ماه گذشته فقط یک کتاب جدید منتشر کرده‌‌ام/ نگاه ناشران به لبخند مذاکره کنندگان است

علی خسروی، مدیر نشر «خسروی» با بیان این مطلب که در هشت ماه گذشته فقط یک عنوان کتاب دانشگاهی منتشر کرده است گفت: لبخند طرف‌های مذاکره‌کننده هسته‌ای، بر اقتصاد و از جمله نشر تأثیرگذار است.

 مدیر نشر «خسروی» در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) درباره وضعیت نشر کتاب‌های دانشگاهی در حوزه پزشکی اظهار کرد:‌ در هشت ماه گذشته فقط کتاب «راهنمای عملی ایمونولوژی و سلولوژی» را در قالب چاپ نخست منتشر کرده‌ایم و عمده فعالیت ما به تجدیدچاپ‌ 10 عنوان کتاب محدود بوده است.
 
وی افزود: «زيست‌شناسی سلولی و مولكولی لوديش» نوشته هاروی ف. لوديش و ترجمه مشترک سيدهادی موسوی و عباس بهادر و کتاب «آمار زيستی: مرور سريع و جامع بر منابع» نوشته حسين رفيع‌منش از جمله کتاب‌های تجدیدچاپی نشر خسروی در سال جاری است.

این ناشر دانشگاهی درباره دلیل کم رونق بودن بازار نشر دانشگاهی افزود: گرانی کاغذ و‌ کاهش میزان خرید دانشجویان از دلایل رکود بازار نشر دانشگاهی است. البته مسائل سیاسی و مذاکرات هسته‌ای، نخستین عامل در رکورد بازار نشر  است.

خسروی با تأکید بر نقش دولت در بهبود وضعیت نشر گفت: وضعیت فعلی موجب شده که تلاش کنیم در یک خط صاف حرکت کنیم، بنابراین سیاست‌ اصلی در انتشارات خسروی بر انتشار تجدیدچاپ‌ها و منابع کارشناسی‌ارشد و دکتراست؛ منابعی که از فروش آنها مطمئن هستیم.
 
وی درباره میزان تأثیر تحریم‌های اقتصادی بر نشر افزود:‌ به‌طور حتم هر تصمیمی در مذاکرات هسته‌ای بر جریان اقتصادی کشور و به چرخه نشر مؤثر است؛‌ به‌عنوان مثال اگر طرف‌های مذاکره‌کننده لبخند بزنند، نتیجه آن بر قیمت دلار تأثیر خواهد گذاشت.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها