دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۵
واردکننده کاغذ 14 میلیارد تومان گرفت اما جنسی وارد نکرد

صادق سمیعی از بازرسان شرکت تعاونی ناشران و کتابفروشان تهران از ضرر 14 میلیارد تومانی ناشران در جریان معامله‌ای برای خرید کاغذ خبر داد و گفت: شهریورماه سال 91، تعاونی اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران برای خرید کاغذ، 14 میلیارد تومان به حساب فردی که از سوی شرکتی وابسته به شهرداری تهران معرفی شده بود، پرداخت کرد اما تا امروز کاغذی دریافت نکرده است.-

مدیر نشر کتاب‌سرا در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) اظهار کرد: شرکت تعاونی ناشران و کتابفروشان تهران بنا بر نیاز اعضا در سال 91 قصد واردات کاغذ را داشت اما به‌دلیل این‌که به‌صورت مستقیم نمی‌توانست کارهای بانکی را انجام دهد به شخصی که امکانات لازم برای واردات کاغذ را داشت اعتماد کرد و 14 میلیارد تومان پول را به این فرد سپرد اما در مقابل تاکنون کاغذی دریافت نکرده است.

سمیعی ادامه داد: باتوجه به تحریم‌ها و مشکلات ارزی در سال 91 نه‌تنها تعاونی ناشران بلکه بسیاری از شرکت‌ تعاونی‌های سراسر کشور برای انجام کارهای بانکی به‌صورت مستقیم مشکل داشتند و از طریق تجار اقدام به واردات اجناس می‌کردند. 

این بازرس تعاونی با بیان این‌که اقدامات توسط محمد‌مهدی داوودی‌پور، مدیرعامل و رییس هیات مدیره شرکت تعاونی ناشران و کتابفروشان تهران انجام شده است و دلیل انعقاد این قرارداد را باید از وی جویا شد، گفت: باتوجه به مشکلات تعاونی برای واردات کاغذ، شرکتی وابسته به کارکنان شهرداری تهران اعلام آمادگی کرد که با وجود  تحریم، می‌تواند کاغذ مورد نیاز اعضای تعاونی را وارد کند و با موافقت شرکت تعاونی ناشران، فردی به‌نام ع.الف برای انجام این امر به تعاونی معرفی شد. 

سمیعی درباره معرفی این فرد اظهار کرد: شرکت وابسته به شهرداری تهران به ما اعلام کرد که آقای ع. الف امکانات و موقعیتی در خارج از کشور دارد که به راحتی می‌تواند کارهای بانکی را میان بانک‌های ایرانی و خارجی انجام دهد و با دریافت پول ایرانی به همان ارزش می‌تواند کاغذ وارد کند.
 
وی ادامه داد: این فرد حتی ضمانت‌نامه‌ای به نام بانک سوئیس را به تعاونی ارایه داد تا اطمینان مسوولان را جلب کند. بعد از آن‌که وی نتوانست  کاغذی را وارد ایران کند به سراغ ضمانت‌نامه رفتیم اما فاش شد که ضمانت‌نامه ارایه شده هم غیر قابل استفاده است. 

این بازرس شرکت تعاونی ناشران و کتابفروشان تهران درباره پیگیری‌های انجام شده گفت: با تمام پیگیری‌های انجام شده، شرکت تعاونی ناشران و کتابفروشان تهران تا به امروز  کاغذی دریافت نکرده و میلیاردها تومان از سرمایه اعضای خود را نیز از دست داده است. شرکتی که معرف شخص یاد شده بود نیز  مسوولیتی  قبول نمی‌کند و تمام مسوولیت‌ها را متوجه ع. الف می‌داند. 

وی درباره راهکار حل این موضوع اظهار کرد: با مشورت بهمن کشاورز از وکلای برجسته کشور تصمیم به پیگیری حقوقی این موضوع گرفتیم و بر همین اساس در اطلاعیه‌ای از تمامی اعضای دعوت کردیم، در مجمع عمومی این تعاونی که 29 مهرماه سال جاری برگزار ‌می‌شود حضور پیدا کنند تا با  رای عمومی مجوز حسابرسی صادر شود. 

صادق سمیعی مدیر نشر کتاب‌سرا و از بازرسان شرکت تعاونی ناشران ابراز امیدواری کرد که با پیگیری‌های حقوقی بتوان سرمایه از دست رفته ناشران را بازگرداند. 

برای بررسی جزییات این پرونده و دلیل عدم استعلام این تعاونی از ضمانت‌نامه ع. الف به سراغ محمد‌مهدی داوودی‌پور، مدیرعامل و رییس هیات مدیره شرکت تعاونی ناشران و کتابفروشان تهران رفتیم اما وی حاضر به پاسخگویی نشد و گفت: مسایل مربوط به این پرونده در حال پیگیری است و بعد از نتایج نهایی جزییات را اعلام خواهیم کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها