یکشنبه ۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۶
صدور حکم برای کلاهبرداری که توانست مارگارت آتوود را فریب دهد

کلاهبرداری در عرصه کتاب و کتابخوانی البته ماجرای چندان بی‌سابقه‌ای نیست، اما اخیرا دادگاهی در آمریکا حکم نهایی خود درباره پرونده‌ای را صادر کرد که شاید بتوان آن را اگر نه بی‌بدیل بلکه عجیب دانست.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به نقل از گاردین، کلاهبرداری در عرصه کتاب و کتابخوانی البته ماجرای چندان بی‌سابقه‌ای نیست، اما اخیرا دادگاهی در آمریکا حکم نهایی خود درباره پرونده‌ای را صادر کرد که شاید بتوان آن را اگر نه بی‌بدیل بلکه عجیب دانست.

دادگاهی در آمریکا طی روزهای گذشته حکم نهایی برای یک کارمند شرکتی انتشاراتی را صادر کرد که خود را نماینده ناشرانی چون پنگوئن جا زده و توانسته بود از این طریق اعتماد نویسنده‌های مطرحی چون مارگارت آتوود و ایان مک‌یوون را جلب کند.

«فیلیپو برناردینی» که در یک بنگاه انتشاراتی به‌عنوان هماهنگ‌کننده امور حقوقی کار می‌کرد از این طریق توانست به بیش از هزار دست‌نوشته دست یابد. او در ماه ژانویه به این کلاهبرداری‌ها اعتراف کرده بود.

وی روز 23‌ام ماه جاری میلادی از سوی دادگاه به پرداخت 88 هزار دلار جریمه و غرامت به انتشارات پنگوئن که طی این کلاهبرداری متضرر شده بود، محکپم شد. وی همچنین به سه سال حبس تعلیقی محکوم شده و بناست از آمریکا اخراج و به ایتالیا یا بریتانیا دیپورت شود. این کارمند سابق شرکت انتشاراتی سیمون اند شوستر طی جلسات دفاع خود در دادگاه گفته بود که همیشه دوست داشته ناشری صاحب‌نام و حرفه‌ای باشد. وی همچنین در دادگاه گفت که بنا نداشته دست‌نوشته‌هایی را که برایش ارسال شده بود انتشار دهد.

وی با ساخت یک ایمیل ساختگی شروع به ارتباط با نویسندگان برای دریافت دست‌نوشته‌هایشان کرد و طی این فرآیند توانست به دست‌نوشته‌های نویسندگانی چون مارگارت آتوود، سلی رونی و ایان مک‌یوون دست یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها