سه‌شنبه ۲ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۷
«مقاومت» واژه سال دیکشنری کمبریج/ الهام از مریخ‌نورد آمریکایی و حوادث طبیعی سال 2021

فرهنگ لغات دانشگاه کمبریج یکی از معروف‌ترین مراجع زبان انگلیسی در جهان امسال واژه «مقاومت» را به عنوان لغت سال خود انتخاب کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از بوک‌سِلر، فرهنگ لغات دانشگاه کمبریج یکی از معروف‌ترین مراجع زبان انگلیسی در جهان امسال واژه «مقاومت» را به عنوان لغت سال خود انتخاب کرد. معمولاً فرهنگ‌های لغات مثل کمبریج و آکسفورد هر سال واژه‌ای پرکاربرد توسط کاربرانشان را به عنوان واژه سال انتخاب می‌کنند.
 
مسئولان دانشگاه کمبریج اعلام کردند این کلمه در سال 2021 در برابر چالش‌های متعدد پاندمیک کرونا توسط بسیاری از مردم جهان مورد استفاده قرار گرفته است و در این فرهنگ به معنای کار مداوم و خستگی‌ناپذیر برای رسیدن به چیزی یا هدفی تعریف شده است. گفته می‌شود این واژه بیش از 243هزار مرتبه توسط کاربران دیکشنری آنلاین کمبریج بازدید شده است.
 
بر اساس این گزارش تا قبل از سال 2021 این واژه چندان از سوی کاربران بازدید نمی‌شده و در این سال بارها از سوی کاربران مورد استفاده قرار گرفته است. «وندالین نیکلز» مدیر انتشارات دیکشنری کمبریج گفت: «در زمان فعلی پررنگ شدن این واژه قابل انتظار بود. چون واژه‌های این چنین از سوی دانشجویان بازدید نمی‌شود و حوادث امسال باعث این امر شده است.»
 
وی افزود: «یکی از دلایل دیگر فرود موفقیت آمیز مریخ‌نورد ناسا به همین نام بود که یکی از حوادث مهم امسال تلقی می‌شود. در میان چالش‌های امروز بشر مثل ویروس کرونا، بلایای طبیعی، بی‌ثباتی سیاسی و جنگ، این اتفاق حادثه‌‌ای امیدبخش بود.»
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها