سه‌شنبه ۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۷
کتاب رویداد «طراحی یادمان شهدای فاطمیون» در دوره‌های آینده چاپ خواهد شد

مصطفی مؤمنی‌راد دبیر مسابقه «طراحی یادمان شهدای فاطمیون» بیان کرد: آثار برگزیده و سایر آثار این مسابقه در سایت مرکز معماری و همچنین در دیگر سایت‌های معماری منتشر خواهد شد.

به‌‌گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) مصطفی مؤمنی‌راد، دبیر مسابقه «طراحی یادمان شهدای فاطمیون» در مورد این مسابقه عنوان کرد: این برنامه با همکاری بنیاد علوی و شهرداری مشهد تدوین شده که حوزه هنری اجرای آن را بر عهده گرفته است. پروسه رایزنی‌ها برای نصب یادمان‌های برگزیده از امروز آغاز شده و احتمالاً در ۳ ماه آینده مقدمات این مسیر طی خواهد شد. در این مسیر با فرد برگزیده وارد مصاحبه می‌شویم تا موارد جزئی و فنی کار تأیید شود و مراحل ساخت را شروع می‌کنیم. حدود ۲۵ اثر از گروه‌های مختلف به این مسابقه ارسال شد که از بین آن‌ها سه اثر به‌عنوان آثار برتر انتخاب شدند.

وی افزود: بحث یادمان‌سازی برای شهدای فاطمیون موضوع جدی در حوزه ما است. ما موضوعات دیگری نیز داریم که به آن رسیدگی کنیم ولی یادمان‌سازی محور اصلی فعالیت است.

معمولاً آثار برگزیده در این حوزه به‌صورت نمایه در سایت‌ها قرار می‌گیرد. آثار برگزیده و سایر آثار هم در سایت مرکز معماری و همچنین در دیگر سایت‌های معماری منتشر خواهد شد. احتمالاً در این مرحله که اولین مرحله این مسابقات است برنامه خاصی برای چاپ کتاب نداریم؛ اما شاید در سال‌های آتی با برگزاری چندین دوره از این مسابقات به یک کتاب تدوین شده از چند دوره برسیم.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها