یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۲
آموزش صنایع دستی در کتابخانه‌های عمومی زنجان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان با اشاره به آموزش صنایع دستی در کتابخانه‌های عمومی گفت: از این طریق می‌توانیم تسهیلات ارزان قیمت برای اعضای کتابخانه فراهم کنیم تا بتوانند در محل کتابخانه عمومی آموزش دیده و در نهایت یک اشتغال پایدار برای خود ایجاد کنند.

سید سعید صفوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: کتابخانه‌ها مراکز فرهنگی هستند که از ظرفیت بالایی برای برگزاری برنامه‌‎های متعدد برخوردارند.

وی با اشاره به برگزاری سومین رویداد ملی کسب و کار در کتابخانه‌های عمومی استان زنجان افزود: یکی از اقداماتی که جا دارد در کتابخانه‎های عمومی به آن توجه شود، ایجاد بستر مناسب برای آموزش صنایع دستی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر صنعتگران استان زنجان در ۵۵ رشته مشغول به فعالیت هستند، اضافه کرد: رشته‌های شاخص صنایع‌دستی این استان ملیله‌کاری، انگشترسازی، مسگری، چاروق دوزی، چاقوسازی، گیوه‌بافی، گلیم‌بافی، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی را شامل می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت 16 هزار نفر در حوزه صنایع دستی، گفت: این موضوع موجب رونق اقتصادی در استان شده است.

 صفوی بر ضرورت شکل‌گیری  استارت‌آپ‌ها و کسب‌وکارهای کوچک حول محور ایده‌های نو و گروه‌های جوان در حوزه‌های مختلف از جمله کتابخانه‌ها، اضافه کرد: میراث فرهنگی آمادگی همکاری برای برگزاری دوره‌های آموزشی بلند و کوتاه مدت را در حوزه صنایع دستی دارد.

وی ادامه داد: می‌توان از ظرفیت‌های کتابخانه‌های عمومی برای دسترسی به مخاطب و برگزاری کلاس آموزشی صنایع دستی استفاده کرد، که از این طریق می‌توانیم تسهیلات ارزان قیمت برای اعضای کتابخانه فراهم کنیم تا بتوانند در محل کتابخانه عمومی آموزش دیده و در نهایت یک اشتغال پایدار برای خود ایجاد کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان با بیان اینکه آموزش برخی صنایع دستی به فضای محیطی کمی نیاز دارد، خاطرنشان کرد: می‌توانیم برای ایجاد کسب و کار در حوزه صنایع دستی به صورت کاربردی و عملی مشارکت کرده و گامی در راستای تحقق شعار سال «مهار تورم و رشد تولید» برداریم.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها