دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲
کتاب «مستند هادی» و «قصه آقا» در مازندران منتشر شد

کارشناس مسئول پژوهش و آموزش حوزه هنری مازندران از انتشار کتاب «مستند هادی» و «قصه آقا» توسط انتشارات «سوره» خبر داد.

سید رحیم موسوی در گفت و گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در ساری اظهار کرد: به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی و در راستای نقشه تحول حوزه هنری در زمینه تاریخ شفاهی، از 2 کتاب «قصه آقا» زندگینامه حجت‌الاسلام «عبدالوهاب قاسمی» از شهدای حادثه هفتم تیر و کتاب «مستند هادی» زندگینامه شهید «هادی باغبانی» توسط انتشارات «سوره» منتشر شد.

وی با بیان اینکه هادی باغبانی جزو شهدای مدافع حرم است که در هنگام ساخت فیلم مستند در سوریه به شهادت رسید، افزود: شهید باغبانی مظلومانه به شهادت رسید و انتقال پیکر آن شهید به کشور هم روند پیچیده‌ای داشت.

کارشناس مسئول پژوهش و آموزش حوزه هنری مازندران با اشاره به اینکه کتاب «مستند هادی» از تولد تا شهادت او و جغرافیای شهادتش به رشته تحریر درآمده است، گفت: «زمانه حسن‌نژاد» پژوهشگر این کتاب بوده و ویراستاری را هم دکتر «زین‌العابدین درگاهی» انجام داده است.


موسوی در بخش دیگری از این گفت و گو با اشاره به انتشار کتاب «قصه آقا» که پژوهش آن بر عهده «آتنا فلاحتی» بوده و «سید صمد حسینی واسوکلایی» بازآفرینی و ویرایش این اثر را بر عهده داشت، تصریح کرد: شهید قاسمی از رهبران مبارزات انقلاب اسلامی در ساری بود که در حادثه هفتم تیر به شهادت رسید.

وی درباره نامگذاری این کتاب، یادآور شد: شهید قاسمی در روستای «لفور سوادکوه» به دنیا آمد و چون درس طلبگی می‌خواند در روستا او را «آقا» صدا می‌کردند، همسر و فرزندانش هم به همین نام از او یاد می‌کنند به همین دلیل کتاب مربوط به زندگینامه شهید قاسمی «قصه آقا» نامگذاری شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها