دوشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۳
نخستین همایش ملی نظامی شناسی در ارومیه برگزار می‌شود

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی از برگزاری نخستین همایش ملی نظامی‌شناسی، در 10 محور به‌میزبانی ارومیه خبر داد.

پیروز قادری، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی،درگفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در استان آذربایجان‌غربی گفت: نخستین همایش ملی نظامی‌شناسی، (23 اسفندماه) سال‌جاری در 10 محور در ارومیه برگزار می‌شود.

وی افزود: بازشناسی آثار نظامی، موسیقی در آثار نظامی، روانشناسی در آثار نظامی، ایران‌دوستی در آثار نظامی و انسان‌دوستی در آثار نظامی از جمله محورهای این همایش است.

قادری، سیری در اندیشه و تفکر نظامی،  باورهای اخترشناسی در آثار نظامی، بازآفرینی شخصیت‌ها در آثار نظامی، رنگ و مفاهیم نمادین آن در خمسه‌ی نظامی و بررسی تطبیقی مفاهیم نمادین چهارپایان در آثار نظامی را از دیگر محورهای این همایش عنوان کرد.

این مسئول ادامه داد: همایش ملی نظامی‌شناسی در ارومیه با مشارکت موسسه آموزش عالی آفاق به برگزاری این همایش اقدام کرده است.
 

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی افزود: مقاله‌های ارائه شده در سایت‌های Civilica و isc ثبت خواهند شد، و احتمال چاپ این مقاله‌ها نیز در کتاب وجود دارد.

وی افزود: حکیم نظامی در تاثیرگذاری شاعرانه، بیان الفاظ دلنشین، صور خیال سرآمد است و در این مسیر وجه شاعران و ادیبان و نویسندگان را به شعر و اندیشه خود جلب کرده است.

قادری گفت: نظامی را به حق باید پیام‌آور همزیستی صلح و دوستی و پیوندزننده ملت‌ها است. مروری بر آثار او به‌ویژه «هفت پیکر» را به یقین می‌رساند که وی با عشق است که هفت ملت و به تعبیر دقیق‌تر همه مردمان را به هم پیوند می‌زند.

به گزارش ایبنا؛ محمود شالویی، رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در این همایش حضور خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها