جمعه ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۳
راهکارهایی برای مدیریت رفتار نوجوان به روش سحر انگیز 

پدرها و مادرها می‌­توانند با آموختن راهکارها و نکات کلیدی موجود در این کتاب متوجه شرایط روانی فرزند خود در دوران نوجوانی شوند و درک کنند که باید در رابطه با چه مسائلی سخت یا سهل بگیرند. بنابراین تربیت نوجوانان از پیچیدگی و ابهام خارج می­‌شود و در مسیر صحیح و سالم خود قرار می­‌گیرد.  

اسما عاقبتی مترجم کتاب «مدیریت رفتار نوجوان به روش سحر انگیز 3-2-1» در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) با بیان اینکه کتاب حاضر فرزندپروری نوجوانان را با نگاهی علمی و کاربردی ارائه می‌­کند بیان کرد: با توجه به اینکه در رابطه با تربیت فرزند در دوران نوجوانی معدود کتاب­‌هایی در کشورمان موجود است که هم پشتوانه علمی قابل اتکا داشته باشند و هم به زبانی ساده و کاملا عملی نوشته شده باشند، این کتاب گزینه مناسبی برای ترجمه بود. از آنجا که کتاب مدیریت رفتار کودک به روش سحرانگیز 3-2-1 و کتاب کار مرتبط با آن نیز سابقا ترجمه شده و با استقبال قابل توجهی از سوی والدین، مربیان، معلمان و درمانگران روبرو شده بود به نظر می‌­رسید ترجمه کتاب نوجوان به تکمیل این مجموعه کارآمد کمک شایانی کند.

او ادامه داد: مخاطبان این کتاب والدین، معلمان، اولیاء مدرسه، روانشناسان، روانپزشکان، متخصصان اطفال و هر فردی است که به نحوی در تربیت نوجوانان نقش دارد. از آنجا که کتاب با نثری روان و ساده نوشته شده و دارای تصاویر زیبا و مثال­هایی شوخ­ طبعانه است به راحتی با خواننده ارتباط برقرار می­‌کند و کشش و جذابیت مطالب مانع از آن می‌­شود که او کتاب را زمین بگذارد. 

به گفته عاقبتی، مطالعه این کتاب نیازمند دانش یا تخصص ویژه­ای نیست و هر فردی که علاقمند به ورود به دنیای نوجوانان است می‌­تواند از نکات ارزشمند آن بهره‌­مند شود. روانشناسان، روانپزشکان و متخصصان اطفالی که متن اولیه کتاب را مطالعه کردند آن را گزینه­‌ای مناسب برای مطالعه والدین یا آموزش مفاهیم تربیتی در جلسات درمانی می­‌دانند.

عاقبتی با بیان اینکه متن اصلی کتاب روان و ساده است به نحوی که خوانندگان با هر سطحی از سواد و دانش تخصصی می‌­توانند از آن بهره ببرند یادآور شد: استفاده از مفاهیم این کتاب در بستر جامعه و در رابطه با نوجوانان مفید و موثر خواهد بود.

او در پایان بیان کرد: یکی از دغدغه‌­های اصلی هر والدی که فرزندی نوجوان در منزل دارد دانستن شیوه صحیح تربیت اوست به نحوی که هم آزادی مناسب و هم امنیت کافی در زندگی او وجود داشته باشد. پدرها و مادرها می‌­توانند با آموختن راهکارها و نکات کلیدی موجود در این کتاب متوجه شرایط روانی فرزند خود در دوران نوجوانی شوند و درک کنند که باید در رابطه با چه مسائلی سخت یا سهل بگیرند. بنابراین تربیت نوجوانان از پیچیدگی و ابهام خارج می‌­شود و در مسیر صحیح و سالم خود قرار می­‌گیرد.
 
انتشارات ارجمند کتاب «مدیریت رفتار نوجوان به روش سحر انگیز 3-2-1» نوشته توماس فیلان و تریسی لوئیس با ترجمه اسما عاقبتی را روانه کتابفروشی‌ها کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها