دوشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۱
تشکیل تعاونی انجمن ناشران آموزشی

نشست هم‌اندیشی انجمن ناشران آموزشی با موضوع تاسیس و فعالیت شرکت تعاونی ناشران آموزشی و فعالیت‌های اقتصادی آن برگزار شد.

امین آصفی، مدیرمسئول انجمن فرهنگی ناشران آموزشی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، عنوان کرد: بحث تشکیل تعاونی برای اعضای انجمن ناشران آموزشی آغاز شده تا در ذیل آن بحث رفاهی و اقتصادی ناشران عضو انجمن را تامین کنیم. فراخوانی منتشر شد، تعدادی ناشر عضو شدند و مراحل اداری آن آغاز شد، اما با توجه به شرایط اقتصادی کنونی نیاز بود که قبل از شکل‌گیری نهایی از نظر تعداد اعضا و هم امکانات و قابلیت‌های اقتصادی تقویت شود.
 
آصفی با اشاره به برگزاری نشست ناشران آموزشی با موضوع تشکیل تعاونی گفت: با هدف تجمیع نظر افراد مختلف صنف، یکشنبه‌(6شهریورماه) برنامه‌ای با حضور جمعی از ناشران حوزه آموزشی برگزار و در آن مسیر پیش رو تبیین شد.
 
وی با بیان اینکه نشست روز گذشته مصوباتی به همراه داشت، افزود: نخست اینکه این تعاونی با هدف ترويج و تحكيم مشاركت، همكاری و تعاون عمومي، تأمين نياز‌های مشترک اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی اعضاء و كمک به تحقق عدالت اجتماعی، تولید، تهیه و توزیع محصولات فرهنگی و تأمین نیازمندی‏‌های اعضا با بهره‏‌گیری از حمایت‏‌های اعضاء، خیرین، مراکز دولتی تشکیل شود.
 
آصفی از توسعه ویترین محصولات فرهنگی، آموزشی، انتشاراتی و هنری به‌عنوان یکی دیگر از اهداف این انجمن نام برد و گفت: از آنجایی که طبق اساسنامه، انجمن فرهنگی ناشران علمی - آموزشی نمی‎تواند فعالیت اقتصادی داشته باشد و از طرفی به دلایل متعدد اعضای انجمن این مهم را برای انجمن لازم می‏‌دانند، پیشنهاد شد با تأسیس یک تعاونی هم به این نیاز پاسخ داده شود؛ علاوه‌براین با تشکیل این تعاونی می‌توان به غیر از فعالیت‏‌های اقتصادی، برخی از مشکلات ناشران را مرتفع کنیم.
 
آصفی با بیان اینکه در این نشست، چند دستور کار برای تعاونی ناشران آموزشی پیشنهاد شد، توضیح داد: برگزاری نمایشگاه‎های تخصصی کتاب‏‌های آموزشی، متولی بخش ناشران آموزشی در همه نمایشگاه‌‎های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و تهیه اقلام اولیه ناشران برای تولید کتاب (کاغذ، مقوا، زینک و ...) با هزینه مناسب، برخی از این اقدامات به شمار می‌آیند.
 
به گفته وی، برگزاری دوره‏های آموزشی مختلف برای ناشران و همکاران، برگزاری تورهای تخصصی داخلی و خارجی در حوزه نشر و فناوری آموزش EdTech و هر نوع فعالیت اقتصادی دیگری که به پیشرفت اهداف انجمن کمک کند.
 
وی با بیان اینکه ایجاد بازوی اقتصادی برای انجمن و ایجاد امکان برای انجام اقدامات اقتصادی انجمن، دو هدف کلی تعاونی است، گفت: در این زمینه کارهایی که به ترتیب لازم است برای داشتن تعاونی قدرتمند انجام دهیم شامل اتمام مراحل قانونی، نوشتن اساسنامه جامع، تنظیم سیاست‌‏های عضوگیری، انتخاب هیأت‌مدیره منطبق با اهداف تعاونی، پیدا کردن مدیرعامل اقتصادی و شروع فعالیت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها