سه‌شنبه ۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۷
آموزش تخصصی افراد مستعد از اهداف اصلی باشگاه خاطره‌نگاری است

مسئول ادبیات پایداری حوزه هنری استان اردبیل گفت: هدف کارگاه‌های باشگاه آموزشی، کشف افراد مستعد و پرورش تخصصی آنهاست تا مطابق سند زیست‌بوم حوزه هنری در «ترویج فرهنگ و هنر شیعی در منطقه قفقاز و آناتولی» مثمر ثمر واقع شوند.

سید‌محمود مهدوی، مسئول ادبیات پایداری حوزه هنری استان اردبیل، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در اردبیل، با اعلام اینکه حوزه هنری این استان با هدف استعدادیابی و تربیت هنرمندان متعهد و متخصص، باشگاه آموزشی مصاحبه و تدوین در تاریخ شفاهی و خاطره‌نگاری برگزار می‌کند، اظهار کرد: تاریخ شفاهی ازجمله شیوه‌های پژوهشی است که بر‌ اساس آن خاطرات مرتبط با یک رویداد، از جمله دیده‌ها، شنیده‌ها و نقل شاهدان روادید، ضبط و ثبت می‌شوند.

وی افزود: هدف کارگاه‌های باشگاه آموزشی، در مرحله اول، کشف استعداد و در مرحله دوم پرورش تخصصی آنهاست تا مطابق سند زیست‌بوم حوزه هنری در «ترویج فرهنگ و هنر شیعی در منطقه قفقاز و آناتولی» مثمر ثمر واقع شوند.
 
مهدوی درباره سرفصل‌ و محتواهای آموزشی گفت: ضرورت و اهمیت تاریخ شفاهی، تکنیک‌های مصاحبه، مراحل تدوین و اعتبارسنجی و سندیت تاریخ شفاهی ازجمله مباحث مطرح در نظر گرفته شده است؛ همچنین علاوه‌ بر ارائه گواهینامه از سوی حوزه هنری و کنگره ملی شهدای استان اردبیل، حمایت برای تولید، انتشار و توزیع مطلوب آثار نیز در دستور کار است. علاقه‌مندان می‌توانند به ساختمان مرکزی حوزه هنری استان، واقع در اردبیل، بالاتر از میدان بعثت، روبه‌روی نیروگاه برق، مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها