دوشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۸
آغاز مرحله استانی بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان گفت: مرحله استانی بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بخش رقابتی (ملی، آیینی سنتی و زبان اشاره) تا ۳۱ مردادماه آغاز شد.

وحید کیانی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در خوزستان درباره بیست‌وچهارمین دوره جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیان کرد: شعار این جشنواره امسال «قصه، صدای زندگی است» نامگذاری شده است و متقاضیان می‌توانند در بخش‌های رقابتی، غیررقابتی و علمی در گروه سنی نوجوانان، بزرگسالان، پدربزرگ‌ها و مادر‌بزرگ‌ها و علاقه‌مندان به قصه‌گویی شرکت کنند.

کیانی با اشاره به فرآیند ثبت‌نام جشنواره قصه‌گویی بیان کرد: همه گروه‌های سنی اعلام شده می‌توانند برای ثبت‌نام از طریق سایت جشنواره قصه‌گویی به نشانی www.kanoonfest.ir اقدام کنند. علاقه‌مندان برای شرکت در مرحله کتابخانه‌ای این جشنواره می‌توانند به نزدیک‌ترین مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ۳۰ شهر استان خوزستان مراجعه کنند.

وی زمان مرحله‌ کتابخانه‌ای بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون در استان خوزستان را ۵ تا ۷شهریورماه ۱۴۰۱ در مراکز سراسر استان خوزستان اعلام کرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان موضوعات بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی همچون ادوار گذشته شامل: «امیدها و آرزوها»، «شادی‌ها و غم‌ها» و «ایثار و از خود گذشتگی (جهاد و مقاومت در عرصه‌های مختلف زندگی)» اعلام کرد و افزود: مرحله استانی این جشنواره نیز ۲۲ تا ۲۴ شهریورماه ۱۴۰۱ به میزبانی اهواز برگزار خواهد شد و برگزیدگان آن به مرحله‌ منطقه‌ای بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی معرفی می‌شوند.

کیانی درباره بخش‌های قصه‌گویی ملی و بین‌المللی جشنواره قصه‌گویی بیان کرد: بخش «ملی» شامل قصه‌گویی نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال، بزرگسالان ۱۸ سال به بالا و مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها و بخش «بین‌الملل» شامل اجرای قصه‌گویان حرفه‌ای ایران و کشورهای دیگر و نیز برگزیدگان سطوح منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی جشنواره‌های پیشین، قصه‌گویان و مجریان حرفه‌ای و قصه‌گویان علاقه‌مند از سایر کشورها، دو بخشی است که همانند گذشته برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: بخش «آیینی‌ سنتی» شامل اجرای قصه‌گویی با نگاه به سنت‌ها و آیین‌های دینی و ایرانی، در یکی از شیوه‌های نقالی، پرده‌خوانی و یا شمایل‌گردانی است که نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال و بزرگسالان ۱۸ سال به بالا می‌توانند در آن شرکت کنند. در بخش «قصه‌گویی زبان اشاره» نیز قصه موردنظر با هر قالبی، به زبان اشاره‌ فارسی است و بزرگسالان ۱۸ سال به بالا می‌توانند در آن شرکت کنند.

وی بخش‌های دیگر این جشنواره را بخش‌های «قصه‌گویی ۹۰ ثانیه‌ای» و «پادکست قصه‌گویی»، بخش غیررقابتی جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی «قصه‌گویی برگزیدگان» و بخش علمی جشنواره شامل جستار، مقاله علمی، کتاب، پایان‌نامه و رساله اعلام کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها