شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۵
می‌توان آینده درخشان‌تری برای ادبیات مقاومت متصور شد

ندا رسولی تصریح کرد: بازدید از سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نشان می‌دهد که آثار زیادی در حوزه ادبیات مقاومت نوشته شده است، البته در این حوزه هم کارهای قوی و هم کارهای ضعیف به صورت توأمان وجود دارد ولی با رویکرد نویسندگان توانمند در تألیف این کتاب‌ها می‌توان آینده درخشان‌تری برای ادبیات مقاومت متصور شد.

 ندا رسولی (نویسنده) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب (ایبنا) بیان کرد: بازدید از سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نشان می‌دهد که آثار زیادی در حوزه ادبیات مقاومت نوشته شده است، البته در این حوزه هم کارهای قوی و هم کارهای ضعیف به صورت توأمان وجود دارد ولی با رویکرد نویسندگان توانمند در تألیف این کتاب‌ها می‌توان آینده درخشان‌تری برای ادبیات مقاومت متصور شد.
 
وی تاکید کرد: نمایشگاه کتاب مکانی است که انتظار می‌رود فعالیت‌های آن فراتر از خرید کتاب باشد، اگر کسی بخواهد صرفاً کتابی خریداری کند، طبیعتاً کتابفروشی‌ها برای او مناسب‌ترند. آنچه در نمایشگاه کتاب حائز اهمیت است، ایجاد زمینه‌ای برای تبادل نظر، گفت‌وگو و دیدار با اهل فرهنگ و کتاب است که در نمایشگاه کتاب سی‌وسوم دیده می‌شود.
 
این نویسنده همچنین مطرح کرد: برگزاری مراسم رونمایی کتاب‌ها، ایجاد فرصتی برای تعامل اهالی فرهنگ و کتاب و مخاطب است و این از جمله انتظاراتی است که مردم در نمایشگاه کتاب به دنبال تامین آن هستند. در ضمن این مراسم‌ها و فعالیت‌ها و به دنبال آن ارتباطی که بین نویسنده و مخاطب ایجاد می‌شود، بر بهبود کیفیت کار نویسندگان هم تاثیر می‌گذارد.
 
ندا رسولی در پایان با اشاره به اینکه من در نوشتن کتاب «این پسر من است» سعی کرده‌ام بیشتر به واقعیت‌ها توجه کنم و با اجتناب از شعار دادن اثر در خوری بنویسم، گفت: تحقیق و پژوهش در کارهای مستند حرف اول را می‌زند و اگر نویسنده به این موضوع پایبند باشد، می‌تواند جهانی واقعی و قوی را در اثر خود به وجود آورد. یعنی بر خلاف داستان‌ها که تخیل در آن‌ها حرف اصلی را می‌زند، در کارهای مستند، تکیه بر واقعیت‌ها اهمیت تحقیق و پژوهش را نشان می‌دهد.
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها