چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۲
حضور انتشارات صابرین با 230 عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب

مدیر انتشارات صابرین با اشاره به برپایی دو غرفه در بزرگسال و کودک نمایشگاه کتاب تهران 1401 گفت: امسال انتشارات صابرین با 160 عنوان کتاب کودک و 70 عنوان کتاب بزرگسال در نمایشگاه کتاب حضور دارد.

محمدرضا توکل صدیقی، مدیر انتشارات صابرین در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره حضور در سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اظهار کرد: انتشارات صابرین 30‌امین دوره‌ای است که در نمایشگاه کتاب تهران شرکت می‌کند. این انتشارات امسال در نمایشگاه کتاب تهران دو غرفه در سالن کودک با 160 عنوان کتاب و  در بخش بزرگسال با 70 عنوان کتاب حضور دارد. 
 
وی درباره موضوع کتاب‌های عرضه شده این انتشارات در نمایشگاه کتاب تهران گفت: انتشارات صابرین در بخش کودک کتاب‌هایی در موضوعات تربیتی عرضه کرده است که مخاطبش والدین هستند و در غرفه کودک این انتشارات عرضه می‌شوند. در بخش بزرگسال هم کتاب‌های مدیریت زندگی در حوزه خودیاری و روانشناسی و آثاری درباره همسران، کتاب‌هایی برای پدرها و مادرها درباره آموزش و پیشنهاد بازی با کودکان و همچنین کتاب‌هایی در حوزه ادبیات عرفانی به نمایش گذاشته می‌شود. 
 
مدیر انتشارات صابرین درباره همزمانی نمایشگاه کتاب فیزکی و مجازی اظهار کرد: همپوشانی و همزمانی برگزاری نمایشگاه کتاب تهران به صورت فیزکی و مجازی برای مخاطبان یک مزیت است زیرا بسیاری از مخاطبان شهرستانی امکان حضور فیزیکی در نمایشگاه کتاب را ندارند و این امکان برای آن‌ها عدالت فرهنگی محسوب می‌شود تا آن‌ها هم بتوانند سهمی از نمایشگاه کتاب تهران داشته باشند و کتاب مورد نظر خود را خریداری کنند.
 
توکل صدیقی با بیان این‌که برگزاری همزمان نمایشگاه فیزیکی و مجازی باوجود مزیتی که برای مخاطب دارد زحمت ناشران را برای حضور در دو نمایشگاه همزمان بیشتر می‌کند، اظهار کرد: نمایشگاه مجازی و خرید آنلاین کتاب با همه مزیت‌هایش هنوز برای مخاطب ایرانی نهادینه نشده است و از طرفی مردم هنوز خرید سنتی کتاب را با امکان تورق آن بیشتر می پسندند.
 
وی درباره سی‌‌‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: نمایشگاه مجازی کتاب تهران با تمام حسن و مزیتی که دارد باید برای ارتقاء و کامل‌تر شدن آن تلاش بیشتری صورت بگیرد و کتابفروشی‌ها نباید دراین حلقه حمایتی فراموش شوند. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌تواند با تقویت کتابفروشی‌های محلی در طول سال امکان دسترسی مستقیم مخاطبان به کتاب را تسریع و تقویت کند. 
 
 مدیر انتشارات صابرین با بیان این‌که قرار نیست برگزاری نمایشگاه کتاب تهران مردم را به خرید و خواندن سالی یکبار کتاب عادت بدهد، اظهار کرد: وزارات فرهنگ و ارشاد اسلامی بهتر است برای تقویت کتابفروشی‌های محلی تلاش بیشتری کند تا فرهنگ کتاب‌خوانی در طول سال تقویت شود و امکان و دسترسی به کتاب برای مخاطبان همه کشور در طول سال فراهم باشد.
 
وی درباره حمایت از کتابفروشان که باعث انس دائمی مردم با کتاب در طول سال می‌شود، گفت: اگر قرار است تهسیلاتی در طول برگزاری نمایشگاه کتاب  تهران برای ناشران فراهم شود این تسهیلات می‌تواند در طول سال به شکل‌های‌های گوناگون در اختیار کتابفروشان هم قرار بگیرد، هر چند اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حمایت از صنعت نشر تاکنون قابل تقدیر بوده ا ست.
 
توکل صدیقی گفت: بهتر است در طول سال بر روی تقویت سایت فروش نمایشگاه کتاب و امکان طراحی پیج ناشران در وب سایت نمایشگاه کار بیشتری صورت بگیرد تا بتوان وب سایت پربارتری برای نمایشگاه کتاب ارائه کرد. همچنین آموزش مردم برای استفاده از وب سایت فروش و خرید  به صورت آنلاین ضرورتی است که باید به آن توجه کرد. افزایش تهسیلات ارسال کتاب برای مخاطب از نظر کمی و کیفی هم می‌‌‌تواند نمایشگاه مجازی را تقویت کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها