یکشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۲
«انجمن ادبی حوض» اعلام موجودیت کرد

سید‌احمد مدقق، نویسنده و داستان‌نویس با اشاره به تشکیل «انجمن ادبی حوض» هدف از برگزاری جلسات انجمن را اندیشیدن به ادبیات و ایران فرهنگی عنوان کرد.

سید‌احمد مدقق، داستان‌نویس افغان‌تبار اهل ایران و خالق رمان «آوازهای روسی» و دبیر «انجمن ادبی حوض» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، درباره این انجمن گفت: به همت تعدادی از شاعران و داستان‌نویسان ایران و افغانستان در تابستان ۱۴۰۰ با برگزاری جلسات «حوض داستان» عملا فعالیت خودمان را آغاز کردیم و شاخه شعر انجمن -حوض شعر- نیز در اواخر پاییز ۱۴۰۰ شروع به فعالیت کرد.

وی ادامه داد: نشست‌های هفتگی در هر دو بخش شعر و داستان بی‌وقفه تاکنون ادامه داشته و در آینده نیز پذیرای عموم علاقه‌مندان ادب و هنر خواهیم بود.

مدقق افزود: در «انجمن ادبی حوض» می‌خواهیم فارغ از مرزبندی‌های قومیتی فقط به ادبیات و ایران فرهنگی بیندیشیم. معتقدیم «ادبیات فارسی» در سرزمین‌های فلات فرهنگی ایران نماد وحدت در کثرت است که در هنری‌ترین شکل خود به‌صورت شعر و داستان جلوه‌گری می‌کند. هنری که نقشی بی‌بدیل در همدلی و مناسبات عمیق فرهنگی دارد. 
 

دبیر «انجمن ادبی حوض» یادآور شد: انجمن حوض در سیاست‌گذاری‌ها و تعاملات خودش کاملا مستقل عمل می‌کند و هیچ رابطه سازمانی با هیچ نهاد دولتی و غیردولتی ندارد. در عین حال از موسسه فرهنگی خانواده عقیق سپاسگزارم که زمینه‌ساز برگزاری جلسات در خانه‌اش را برای ما فراهم کرد.

وی بیان کرد: اینک که خانواده عقیق در راستای مسئولیت اجتماعی خود هیچ چشم‌داشتی از انجمن ادبی حوض ندارد، انجمن نیز همواره خود را خویشاوند عقیق می‌داند. 

مدقق گفت: امیدواریم انجمن ادبی حوض زمینه‌ای باشد برای رشد و تعالی نسل تازه‌ای که سودای شنا در این دریای عمیق و فرهنگ کهن دارد و در این مسیر چشم‌انتظار حضور و یاری تمامی بزرگان و پیشکسوتان شعر و داستان خواهیم بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها