یکشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۹
تحقق وعده تولید چوب و کاغذ مازندران اتفاق بزرگی را رقم می‌زند

احمد‌وند، از توجه ویژه مسئولان فرهنگی به ظرفیت‌های داخلی برای رفع نیاز ناشران به کاغذ گفت و درباره وعده مسئولان جدید کارخانه صنایع چوب و کاغذ مازندران، گفت: اگر این وعده محقق شود، شاهد اتفاق بزرگی در صنعت نشر خواهیم بود.

یاسر احمد‌وند، معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، با بیان این مطلب که عزم جدی برای حل مساله کاغذ در مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به‌ویژه وزیر محترم و همچنین در معاونت امور فرهنگی وجود دارد، بیان کرد: همه ظرفیت‌‌های داخلی تامین کاغذ را در نظر داریم که در نشست‌های مختلف از‌جمله با مدیران جدید کارخانه صنایع چوب و کاغذ مازندران در حال پیگیری است.

احمدوند افزود: در حال حاضر، مشغول رایزنی و حصول توافق با مسئولان این کارخانه هستیم تا هر ماه مقداری کاغذ دریافت و در اختیار ناشران قرار دهیم.
 
وی درباره میزان مورد توافق با کارخانه مازندران برای دریافت کاغذ ادامه داد: فعالیت خط تولید کارخانه صنایع چوب و کاغذ مازندران آغاز شده، بنابراین مسئولان این کارخانه اعلام آمادگی کردند تا پایان سال مقداری کاغذ در اختیار قرار دهند.
 
معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این مطلب که امید‌واریم از ابتدای سال آینده (1401) بتوانیم اندک اندک کاغذ مورد نیاز را تحویل بگیریم، با اشاره به گفته مسئولان صنایع چوب و کاغذ مازندران گفت: اگر این وعده محقق شود، شاهد اتفاق بزرگی در صنعت نشر خواهیم بود.   
 
احمد‌وند درباره ظرفیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای بهره‌مندی از توافق همکاری 25 ساله ایران و چین در حوزه فناوری‌های چاپ و نشر گفت: فناوری‌های چاپ و نشر از‌جمله محور‌های گفت‌و‌گوی فرهنگی با طرف‌های چینی بود. اما با توجه به اینکه در آغاز این گفت‌و‌گو‌ها قرار داریم؛ نمی‌توان به‌طور دقیق درباره نتایج گفت‌و‌گو اظهار نظر کرد.

وی گفت: قابلیت‌های قابل‌توجهی در این کشور در حوزه فناوری‌های چاپ و نشر وجود دارد که امید‌وارم بتوانیم از آن‌ها استفاده کنیم. اگر شرایط مطلوبی برای نشر کشورمان وجود داشته باشد، حتما استفاده خواهیم کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها