چهارشنبه ۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
اختصاص پنل و فروشگاه برای ناشران در ایام نمایشگاه مجازی کتاب تهران

مدیرکل پست استان اردبیل گفت: از استان اردبیل 3 ناشر در نمایشگاه مجازی کتاب تهران مشارکت دارند که سفارش‌های خود را به صورت روزانه آماده کرده و تحویل پست می‌دهند.

محمد جوادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اردبیل، اظهار کرد: انتشارات محقق اردبیلی، خط هشت و نایاب از استان اردبیل در نمایشگاه مجازی کتاب تهران مشارکت دارند که سفارش‌های خود را به شکل روزانه آماده کرده و برای توزیع تحویل پست می‌دهند.
 
مدیرکل پست استان اردبیل درباره نحوه همکاری با ناشران شرکت‌کننده در نمایشگاه مجازی کتاب تصریح کرد: همکاری از طریق سامانه «گِیت وِی» پست انجام می‌گیرد که البته در طول سال نیز با اختصاص پنل مستقل برای هر ناشر صورت می‌پذیرد.
 
وی با بیان اینکه در بازه زمانی نمایشگاه کتاب، ترافیک ارسال مرسوله بیشتر می‌شود، افزود: اختصاص پنل و فروشگاه برای هر ناشر و فروشگاه کتاب در بستر اینترنتی ebazar.post.ir محقق شده است.
 
مدیرکل پست استان اردبیل تصریح کرد: امسال نیز همچون سال گذشته کارگروه نمایشگاه کتاب در استان تشکیل شده و در بخش پذیرش و توزیع مرسولات، آمادگی لازم برای خدمت‌رسانی فراهم شده است.
 
جوادی در پاسخ به اینکه اداره کل پست اردبیل به منظور خدمات‌رسانی بهتر برای برگزاری نمایشگاه مطلوب چه تدابیر ویژه‌ای اندیشیده است، بیان کرد: با توجه به تجربه سال گذشته، برای تحقق دسترسی تمام هم‌وطنان به نمایشگاه کتاب، پست توانست این وظیفه خود را به‌خوبی انجام دهد و امسال برای دومین سال متوالی به‌عنوان مهم‌ترین بخش نمایشگاه مجازی کتاب نقش‌آفرینی خواهد کرد.
 
وی با اشاره به چالش‌های احتمالی در زمان برگزاری نمایشگاه کتاب گفت: مهم‌ترین دغدغه مجموعه پست، آدرس و کد پستی استاندارد و صحیح است که اگر در بخش آدرس‌نویسی استاندارهای لازم رعایت شود، در سرعت و دقت توزیع مرسولات تأثیر زیادی خواهد داشت.
 

به گفته مدیرکل پست استان اردبیل، افزایش ناگهانی ترافیک مرسولات با زیرساخت‌های پست متناسب نبود که باعث کندی رهسپاری مرسولات در تجزیه و مبادلات کشور می‌شد اما با راه‌اندازی هاب‌های پستی نسبت به تمرکززدایی تجزیه مرسولات اقداماتی صورت گرفت و با دریافت مجوزهای لازم برای استفاده از بخش خصوصی در توزیع، سرعت توزیع مرسولات نیز افزایش‌یافته است؛ به این ترتیب، با مکانیزه کردن هاب‌های پستی و استفاده از ترولی در بخش رهسپاری، آسیب‌دیدگی مرسولات پستی نیز کاهش می‌یابد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها