چهارشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۶
حضور کتابخانه ملی با 64 عنوان کتاب در دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران

مدیرکل پژوهش کتابداری و آموزش سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران از حضور این سازمان با 64 عنوان کتاب در دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران در حوزه‌های سازماندهی اطلاعات، آرشیوداری، تاریخ شفاهی، منابع مرجع، فهرستگان و... خبر داد.

محبوبه قربانی، مدیر کل پژوهش کتابداری و آموزش سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)؛ درباره حضور کتابخانه ملی در دومین دوره نمایشگاه مجازی کتاب تهران عنوان کرد: انتشارات سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران امسال با ارائه 64 عنوان کتاب در دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران شرکت خواهد کرد.
 
وی درباره عناوین و موضوعات کتاب‌های عرضه شده  از سوی کتابخانه ملی در دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران گفت: سازماندهی اطلاعات، آرشیوداری، تاریخ شفاهی، منابع مرجع، فهرستگان، حفاظت و نگهداری، مرجع‌نگاری، مدیریت کتابخانه‌ها، کتابداری، سرگذشت‌نامه‌ها، ایران‌شناسی و مطبوعات؛ موضوعات کتاب‌های ارائه‌شده این سازمان در دومین نمایشگاه مجازی کتاب خواهد بود.
 
 
مدیرکل پژوهش کتابداری و آموزش سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران عنوان کرد: از 64 عنوان کتابی که در نمایشگاه عرضه می‌کنیم، حدود 23 عنوان کتاب چاپ جدید است و امسال منتشر شده  و سایر عناوین کتاب‌ها مربوط به چاپ‌های گذشته است.

قربانی با بیان این که کتابخانه ملی سال گذشته هم حضور فعالی در نمایشگاه مجازی کتاب تهران داشت، عنوان کرد: سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در اولین دوره نمایشگاه مجازی کتاب تهران که از اول تا 10 بهمن ماه 1399 برگزار شد؛ کلیه آثار خود را با 20 درصد تخفیف عرضه‌ کرد و در طول 10 روز برگزاری نمایشگاه، 505 جلد از کتاب‌های انتشارات سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران به فروش رفت.
 
 وی افزود: کتاب‌های عرضه شده کتابخانه ملی در اولین دوره نمایشگاه مجازی کتاب تهران در بخش‌های فهرست نسخ خطی، مطالعات آرشیوی و سندی، کتابداری و اطلاع‌رسانی، و تاریخ شفاهی بود.
 
قربانی درباره کتاب‌هایی که سال گذشته با استقبال بیشتری از سوی مخاطبان رو‌به‌رو شد، گفـت: از میان آثاری که سال گذشته در نمایشگاه کتاب با استقبال بیشتری رو‌به‌رو شد، می‌توان به «زیباترین ابیات قصه‌های مثنوی»، «نفایس هنری کتابخانه ملی»، «زندگی‌نامه میرزا حسن رشدیه» و«سرعنوان‌های موضوعی فارسی» اشاره کرد.
 
مدیرکل پژوهش کتابداری و آموزش سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران درباره نمایشگاه مجازی کتاب تهران گفت: برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران یک بستر و پلت‌فرم جدید است تا نمایشگاه کتاب به عنوان یک ویترین برای نمایش و فروش کتاب در شرایط اپیدمی کرونا همچنان دایر باشد و مردم و دوستداران کتاب بتوانند از این فرصت برای خرید آثار مورد علاقه خود استفاده کنند.
 
قربانی افزود: بروز اپیدمی کرونا باعث شد همه سازمان‌ها و نهادها به سمت خدمات غیر‌حضوری حر کت کنند و کتابخانه ملی هم در این دو سال با تقویت سامانه فروش آنلاین خود تلاش کرد ارتباط خود را با مخاطبان حفظ کند. 
 
وی درباره انتخاب موضوع و عنوان کتاب‌های عرضه شده از سوی انتشارات سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در نمایشگاه مجازی کتاب تهران گفت: معیار کتابخانه ملی برای عرضه کتاب‌ها؛ آثار منتشر‌شده در بازه زمانی یک‌ساله است که با فرایند داوری و تصویب شورای انتشارات سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران به صورت تخصصی منتشر می‌شوند.  
 
قربانی افزود: به‌طور حتم انتشارات سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با توجه به این که یک ناشر تخصصی و ملی است برای حفظ تنوع و کیفیت آثار منتشر شده خود تلاش زیادی می‌کند و اگر کتابی در طول یک‌سال فروش خوبی داشته باشد، به سرعت تجدید چاپ می‌شود و حتما  آن کتاب در نمایشگاه عرضه می‌شود.
  
دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از سوم بهمن‌ماه آغاز می‌شود و تا دهم بهمن‌ماه ١٤٠٠ به مدت هشت روز ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان برای بازدید و خرید کتاب می‌توانند به ketab.ir مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها