شنبه ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۸
استفاده 10 روستای استان زنجان از خدمات «پیک دانایی»

مسئول کتابخانه «پیک دانایی» در زنجان با اشاره به فعالیت 5 کتابرسان سیار در زنجان گفت: 10 روستای استان از خدمات کتابرسان سیار «پیک دانایی» استفاده می‌کنند.

حسین احمدی مسئول کتابخانه «پیک دانایی» در زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان در راستای ارتقای فرهنگ کتابخوانی و مطالعه، افزایش میزان مطالعه مفید، هدفمند و اثربخش و افزایش نقش کتابخوانی و مطالعه در پر کردن اوقات فراغت گام برداشته است.

وی با اشاره به اینکه عدالت فرهنگی مبنای نظر برای ایجاد پیک دانایی و کتابخانه سیار است، افزود: هدف ما دسترسی آسان افراد به کتابخانه و خدمات کتابخانه‌ای در مناطق کم‌برخوردار برای تمامی اقشار جامعه به‌ویژه عمده مخاطبین کتابخانه‌ها کودکان، نوجوان و بانوان خانه‌دار است.

مسئول کتابخانه «پیک دانایی» زنجان با اشاره به اجرای طرح «پیک دانایی» افزود: بر اساس اين طرح، كتاب پس از درخواست در اختيار متقاضی قرار گرفته و‌ بعد از پايان مهلت امانت به وسيله پيک به كتابخانه برگشت داده می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر پیک دانایی در قالب کتابرسان سیار به روستاهای فاقد کتابخانه در حال خدمت‌رسانی است، گفت: در استان زنجان 5 کتابرسان سیار فعال هستند.

احمدی با اشاره به اینکه مخاطبان کتابخانه سیار در روستاها مختلف است، تصریح کرد: اما با توجه به بافت روستایی مناطق 95 درصد مخاطبان پیک دانایی نوجوان و کمتر از 14 سال هستند.

مسئول کتابخانه پیک دانایی زنجان با بیان اینکه پیک دانایی در بهبود وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان موثر است، افزود: به علت شرایط کرونایی کتابرسان سیار با ظرفیت 100 درصدی فعالیت دارد.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون 10 روستای استان از خدمات پیک دانایی (کتابرسان سیار) استفاده می‌کنند، گفت: کتاب‌های کتابرسان سیار قصه‌گویی، مسابقات نقاشی، نشست کتابخوان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها