چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۹
اهدای قرآن خطی 145 ساله به کتابخانه آستان حضرت معصومه (س)

مدیر کتابخانه آستان حضرت معصومه (س) از اهدا 28 پاره جزء قرآن خطی به همراه دو کتاب خطی و چاپ سنگی به این کتابخانه خبر داد.

محمد عباسی یزدی مدیر جدید کتابخانه آستان حضرت معصومه (س) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، با اعلام این خبر گفت: در راستای غنی‌سازی کتابخانه و اهتمام به عمل خداپسندانه اهدا کتاب‌های ارزشمند و نایاب، خانم نادری 28 پاره جزء قرآن خطی به همراه دو کتاب خطی و چاپ سنگی به کتابخانه آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) اهدا  کرد.

مدیر جدید کتابخانه آستان حضرت معصومه (س) تصریح کرد: این پاره جزءهای قرآن کریم به دست هنرمند توانا حجت‌الاسلام محمد اسماعیلی مرمت و صحافی شده است و جلد به جلد با چرم مشکی و با ترنج و سرترنج ضربی شده‌اند.
 
عباسی یزدی یادآور شد: تاریخ کتابت این پاره جزءها با توجه به یادداشت‌هایی که در این آثار موجود است روز پنجشنبه 19 شعبان‌المعظم 1297 قمری است که با این حساب بیش از 145 سال قدمت این پاره جزءها است.
 
 
وی ضمن تقدیر و تشکر از این عمل فرهنگی، تصریح کرد: از همه علاقه‌مندان و کتاب‌دوستانی که اینگونه آثار نفیس را در اختیار دارند، دعوت می‌کنیم برای تقویت مجموعه‌های کتابخانه و حفظ و نگهداری علمی این آثار، نسخ خطی و سنگی خود را به کتابخانه‌ها اهدا کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها