جمعه ۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۸
پیک کتاب ویژه نابینایان در زنجان راه‌اندازی می‌شود

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان از راه‌اندازی پیک کتاب ویژه نابینایان در زنجان خبر داد و گفت: کتابخانه تخصصی ویژه روشندلان هم در زنجان فعال است و همه امکانات در آن برای روشندلان فراهم است.

ایرج صادقی سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: در حال حاضر 100 باب کتابخانه عمومی در استان زنجان وجود دارد که برخی به صورت تخصصی و برخی هم به صورت عمومی فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه یکی از کتابخانه‌های خاص و تخصصی استان کتابخانه ویژه روشندلان است، اضافه کرد: کتابخانه «اندیشه سپید» امکانات و قابلیت‌های بسیاری دارد که به همین خاطر موجود برای ارائه خدمات به نابینایان و کم بینایان از طرف انجمن نابینایان ایران به عنوان یکی از پنج مرکز برگزیده در کشور برای ایجاد کتابخانه دیجیتالی گویا برای کودکان و نوجوانان نابینا و کم بینا انتخاب شده است.

صادقی با بیان اینکه کتابخانه دارای فضای خوبی برای آموزش نابینایان دارد، اضافه کرد: با توجه به شیوع ویرس کرونا می‌توان از سامانه‌های این اداره کل به صورت مجازی هم استفاده کرد.

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به برنامه این اداره کل به منظور ارتقای نرم‌افزاری کتابخانه گفت: در حال حاضر ۱۵۰۰ نسخه کتاب بریل و بیش از ۱۰ هزار کتاب صوتی در رده سنی کودک، نوجوان و بزرگسال با موضوعات مختلف در این کتابخانه وجود دارد که منابعی خوبی برای استفاده روشندلان محسوب می‌شود.

صادقی با مطلوب ارزیابی کردن خدمات این کتابخانه گفت: روزانه 2 نسخه روزنامه تمام بریل ایران سپید به این کتابخانه ارسال می‌شود تا علاقه‌مندان بتوانند آن را مطالعه کنند.

وی با بیان اینکه اداره کل کتابخانه‌های عمومی به دنبال توسعه خدمات در بخش‌های مختلف به ویژه برای قشر خاص است، اضافه کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر چند پیک کتاب در زنجان فعال است که در مناطق فاقد کتابخانه خدمت‌رسانی هستند؛ به دنبال ایجاد یک پیک ویژه برای نابینایان هم هستیم.

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر 4 پیک کتاب در استان زنجان فعال است، افزود: راه‌اندازی پیک تخصصی ویژه نابینایان موجب تسهیل در دسترسی این قشر به کتاب‌های مورد علاقه‌شان خواهد شد.

صادقی با بیان اینکه راه‌اندازی این پیک ساز و کار خاصی دارد، اضافه کرد: قرار است در قالب این پیک کتاب ویژه روشندلان تهیه شده و در اختیار جامعه هدف طبق نیازسنجی انجام شده قرار داده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها