پنجشنبه ۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۲
فروش بیش از 6 میلیارد ریال پاییزه کتاب در آذربایجان‌غربی

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی از فروش 6 میلیارد و 894 میلیون ریال کتاب در طرح پاییزه کتاب در استان خبر داد.

رسول بابازاده، معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی  استان آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، با بیان اینکه، ۲۵ کتابفروشی در شهرستان‌های ارومیه، سردشت، مهاباد، بوکان و میاندوآب در «پاییزه کتاب ۱۴٠٠» مشارکت فعال دارند، افزود: این طرح از 29 آبان ماه لغایت 3 آذرماه در سطح کشور برگزار شد و کتابفروشی‌های عضو طرح در استان آذربایجان‌غربی 6 هزار و 925 جلد کتاب را با مبلغ 6 میلیارد و 894 میلیون ریال به فروش رسانده‌اند.

بابازاده ادامه داد: در استان آذربایجان‌غربی کتاب‌فروشی‌های امام شافعی، پاتوق کتاب ارومیه، پرهام،  حسینی،  درنا، زارع، سلیمی، شهر کتاب بوکان، علوم دانشگاهی، عصر ظهور، مانگ، موکریان، نمایشگاه کتاب ختایی، کافه کتاب ارومیه،  کتاب پیام، کتاب گزینگ، کتاب مهرگان، کتاب نوین،  کتابسرای بشری، کتابسرای موکریان، کتابسرای نور، کتابسرای هیوا، کتابفروشی رضائی و کتابسرای صالحی در این دوره حضور داشته و پذیرای دوستداران کتاب هستند.

این مسئول با اشاره به اینکه از این تعداد کتابفروشی شرکت کننده در طرح پاییزه ۱۱ کتابفروشی در ارومیه و ۱۴ کتابفروشی دیگر متعلق به سایر شهرستان‌های استان هستند، گفت:  سقف مجاز خرید برای هر خریدار 300 هزار تومان درنظر گرفته شده بود و  با توجه به گرانی کاغذ و وضعیت اقتصادی مردم، این طرح‌ها فرصت مناسبی برای علاقمندان به کتاب است تا بتوانند نیازمندی‌های خود در حوزه کتاب و کتابخوانی را با قیمت مناسب تر تأمین کنند.

بابازاده افزود: طرح «پاییزه کتاب ۱۴٠٠ » باعث تحرک در رکود فعلی  بازار کتاب، ترغیب علاقمندان به کتاب و کتابخوانی و مطالعه جهت خرید با قیمت و تخفیف مناسب، رونق بازار نشر و انتشار کتاب، دلگرمی مخاطبان خصوصا دانشجویان و دانش‌آموزان برای تهیه آسان و با قیمت مناسب کتابهای موردنیاز در فصل آموزش و بازگشایی مراکز آموزشی و فرهنگی و تزریق نقدینگی و جریان گردش سرمایه در شرایط رکود بازار کتاب و نشرمی‌شود و سیاست خوبی درحمایت و تقویت بازار نشر و کتاب و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی است.

این مسئول بیان کرد: همه کتابفروشی‌هایی که کتابهای درسی، دانشگاهی و عمومی را دارند، می‌توانند عضو طرح شده و ثبت نام نمایند ولی کتابهای آموزشی، کمک آموزشی، افست، فاقد شماره شابک، دارای شابک غلط و کتابهایی که در بانک اطلاعاتی خانه کتاب و ادبیات ایران ثبت نشده اند، مشمول طرح نمی‌شوند.

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی افزود: در طرح پاییزه کتاب به شهرها  مناطق محروم توجه بیشتری شده است و اعتبار و یارانه خرید برای کتابفروشی‌های شهرهای مناطق محروم  بیشتر اختصاص داده شده تا این شهرها در توزیع عادلانه یارانه‌های کتاب از نسبت بیشتری برخوردار باشند.

وی در پایان سخنان خود گفت: همه‌گیری ویروس کرونا آسیب جدی به پیکره کتابفروشان و ناشران وارد کرده است، و امیدواریم با اجرای این طرح، بر رونق کتابفروشی‌های استان و ترغیب مردم به خرید کتاب افزوده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها