سه‌شنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۱
ویژه‌برنامه «خوانش کتاب کُردی» در کردستان برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به برنامه‌های بیست‌ونهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی در استان، از برگزاری ویژه‌برنامه خوانش کتاب کُردی همزمان با هفته کتاب خبر داد.

عبیدالله رستمی به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کردستان با بیان اینکه توسعه جوامع در گرو توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی و بالارفتن سرانه مطالعه افراد جامعه است، کتاب را دریچه‌ای به سوی معرفت و دانایی دانست و گفت: بر همین اساس ویژه برنامه‌های در راستای گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی در سطح استان و شهرستان‌های تابعه با هدف توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی پیش‌بینی شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به برنامه‌های بیست‌ونهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی در استان افزود: برگزاری ویژه‌برنامه خوانش کتاب کُردی به‌عنوان یکی از برنامه‌های این اداره کل در هفته کتاب پیش‌بینی شده است که امیدواریم با حضور علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی برگزار شود.

رستمی، برگزاری نمایشگاه کتاب در کلیه شهرستان‌های استان، برگزاری برنامه رونمایی از کتاب‌های تازه منتشره استان، تجلیل از فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی، اهدا کتاب به روستاها و مناطق کم‌برخوردار در استان، بازدید از کتابفروشی‌های استان، معرفی تازه‌های نشر استان در فضای مجازی و دیدار مدیرکل و روسای ادارات شهرستان‌های تابعه با نویسندگان استان را از دیگر برنامه‌های این هفته در استان اعلام کرد.

وی همچنین با اشاره به افتتاح 10 باب کتابخانه در سطح مساجد استان عنوان کرد: افتتاح دو باب کتابخانه عمومی مساجد در مرکز استان و 8 باب در شهرستان‌های تابعه استان و برگزاری کارگاه آموزشی کتابداران کتابخانه‌های عمومی مساجد از دیگر برنامه‌های این حوزه در هفته کتاب است.
 
رستمی در خاتمه با بیان اینکه هفته کتاب یکی از مهمترین رویدادهای جدی حوزه فرهنگ و کتاب است، تاکید کرد: تلاش برای برگزاری با شکوه این رویداد همت و تلاش مضاعف همه ادارات فرهنگی استان را می‌طلبد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها