سه‌شنبه ۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۲
ارسال 1000 شعر به جشنواره آفرینش‌های فرهنگی و هنری کنگره شهدا در زنجان

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌ مقدس استان زنجان با اشاره به ارسال 2000 اثر به جشنواره آفرینش‌های فرهنگی، هنری کنگره شهدا، گفت: نیمی از آثار در قالب شعر واصل شده است.

سید شمس‌الدین موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: کنگره شهدای استان زنجان با تشکیل کمیته‌های مختلف در حال برگزاری است که یکی از مهمترین آنها کمیته آفرینش‌های ادبی است.

وی با اشاره به اینکه وظیفه کمیته آفرینش‌های ادبی گردآوری آثار و مستندات مربوط به شهدا و خانواده‌های آنها بود، اضافه کرد: در مدتی که کنگره شروع به کار کرد، کمیته آفرینش‌های هنری کنگره ۳۵۳۵ شهید به صورت خودجوش به سراغ والدین و همسران شهدا رفت و ثبت و ضبط و مستندسازی آن را انجام داد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌ مقدس استان زنجان افزود: در همین راستا و به منظور ارتقای سطح کیفی آثار جشنواره آفرینش‌های فرهنگی و هنری کنگره ملی ۳۵۳۵ شهید برگزار شد که در مجموع 2004 اثر به آن رسید.

موسوی اضافه کرد: در بخش شعر 1012 اثر واصل شد که در بخش عمومی و ویژه به تفکیک هر کدام چهار اثر برگزیده شدند.

وی با بیان اینکه در بخش خاطره‌نویسی 520 اثر توسط هیئت داوران، داوری شد که در بخش عمومی چهار اثر و در بخش ویژه نیز سه اثر برگزیده شد، اضافه کرد: در بخش داستان‌نویسی هم چهار نفر در بخش عمومی و چهار نفر در بخش ویژه از 472 اثر ارسال‌ شده، برگزیده شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌ مقدس استان زنجان با اشاره به همکاری جهاد دانشگاهی در برگزاری این جشنواره گفت: در همین راستا بانک اطلاعاتی شهدا و ایثارگران تهیه شده و امیدواریم کتاب بخش‌های مختلف این جشنواره نیز برای استفاده، چاپ و عرضه شود.

موسوی گفت: از دیگر برنامه‌هایی که در قالب کمیته آفرینش‌های هنری و ادبی اجرایی شد شامل برگزاری مسابقه کتابخوانی، برگزاری شب شعر و خاطره، تولید آثار نمایشگاهی با موضوع شهدای دفاع‌مقدس و سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها