جمعه ۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۲
کارگروه ویژه حوزه چاپ در معاونت فرهنگی تشکیل می‌شود

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تشکیل کارگروه ویژه حوزه چاپ در این معاونت با هدف حل مسائل حوزه چاپ خبر داد.

یاسر احمدوند، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته‌بندی تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به اهمیت نمایشگاه چاپ، گفت: من طی سالیان قبل بارها به‌عنوان یک علاقه‌مند به حوزه چاپ و نشر از این نمایشگاه بازدید کرده‌ بودم و در جریان روند برگزاری آن بودم.
 
وی افزود: جای خوشحالی دارد که با توجه به شرایط و مشکلات کرونایی با همت اهالی صنعت چاپ این نمایشگاه برپا شده است تا دست‌اندرکاران این حوزه در کنار هم جمع شوند.
 
احمدوند در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار ایبنا درباره راهکارهای شناسایی و رفع مشکلات صنعت چاپ، عنوان کرد: مشکلات صنعت چاپ متعدد است و باید به‌صورت مفصل درباره آن صحبت کنیم؛ اما یکی از مهم‌ترین آن‌ها تعیین تکلیف وضعیت تولی‌گری این صنعت در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یا وزارت صنعت، معدن و تجارت است.
 
وی تاکید کرد: در این زمینه باید محدوده فعالیت هریک از این وزارتخانه‌ها مشخص و بسیاری از امور مربوط به آن نیز از بلاتکلیفی خارج شود.
 
احمدوند همچنین درباره دیگر دغدغه‌ها و مشکلات این حوزه، توضیح داد: امروز در بازدید از نمایشگاه و گفت‌وگو با اهالی این حوزه به برخی از مشکلات این بخش اشاره شد؛ به عنوان مثال حمایت‌های مادی از این صنعت، تامین لوازم مصرفی،‌ تامین قطعات و ... برخی از این موضوعات بود.
 
وی در ادامه با تاکید بر اینکه رصد و شناسایی این مشکلات نیاز به کار کارشناسی دارد، گفت: به زودی کارگروه ویژه حوزه چاپ در معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف آن حل مسائل حوزه چاپ تشکیل خواهد شد، علاوه بر آن اداره کل حوزه چاپ نیز به صورت فعال‌تر در حوزه‌های مختلف صنعت چاپ ورود پیدا خواهد کرد.
 
احمدوند همچنین یادآور شد: صنعت چاپ آسیب‌های زیادی در دوران تحریم برای تامین مواد اولیه، قطعات و دستگاه‌ها، سرمایه‌گذاری و بازاریابی محصولات در خارج کشور دیده است که در تعامل و مشورت با فعالان صنعت چاپ و تدبیر برنامه منظم، همچنین اولویت‌بندی مشکلات تا مقداری که در شرح وظایف و امکانات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است برای حل آن اقدام می‌کنیم.
 
بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته‌بندی تهران تا دوشنبه 12 مهر هر روز از ساعت 9 تا 17 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپا است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها