یکشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۶
برگزاری اختتامیه جایزه ملی غزل در 24 مهرماه

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به ارسال 500 اثر به جایزه ملی غزل (حسین منزوی) گفت: اختتامیه این دوسالانه 24 مهرماه با معرفی برگزیدگان برگزار می‌شود.

محمدربیع احمدخانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: نخستین دوسالانه جایزه ملی غزل (حسین منزوی) در سه بخش کتاب غزل فارسی، کتاب غزل ترکی چاپ شده در فاصله زمانی سال‌های ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۸، بخش‌های شعر فارسی و ترکی (ارسال پنج اثر از هر شرکت کننده) و بخش پژوهش در حال برگزاری است.

وی با اشاره به اینکه پس از پایان مهلت ارسال آثار به جشنواره 500 اثر در سه بخش جشنواره ارسال شد، اضافه کرد: طبق برنامه‌ریزی اختتامیه این جشنواره ملی 24 مهرماه با حضور صاحب‌نظران حوزه، اساتید و همچنین برگزیدگان برگزار خواهد شد.

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، دبیر علمی جایزه ملی غزل، اسماعیل امینی و داوران بخش غزل فارسی محمد سلمانی، غلامرضا طریقی و بهروز یاسمی هستند.

احمدخانی با بیان اینکه داوران بخش ترکی سعید سلیمان‌پور و علی کریمی هستند، گفت: داوران بخش پژوهشی این جشنواره ادبی هم مهدی محبتی و قربان ولیئی هستند.

وی با اشاره به اینکه نامزدهای بخش ترکی و بخش پژوهشی جشنواره مشخص شده است، اضافه کرد: نامزدهای بخش فارسی جشنواره نیز تا چند روز دیگر اعلام خواهد شد.

یادآوری می‌شود، پیشتر نامزدهای دو بخش دیگر این جایزه اعلام شده بود که عبارتند از:
بخش غزل ترکی: مهدی میرزا رسول‌زاده از اردبیل، وحید طلعت از ارومیه، ملاحت نادری از خلخال، عارف ساسانی از مراغه، پرویز سودی از زنجان، بهزاد بیات‌فرد از زنجان.
بخش پژوهش: وحید رحمانی، میترا سادات دهقانی، علی اصغر مقنی، دنیا تورج و عاصم اسدی هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها