یکشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۰
«طوطی» در نمایشگاه فرانکفورت حضور فیزیکی نخواهد داشت/ تنظیم قرار با ناشران خارجی در فضای مجازی

امیری به اشاره به اینکه فقط ناشران ایرانی نیستند که به صورت فیزیکی در نمایشگاه کتاب فرانکفورت حضور نخواهند داشت، از تنظیم قرار با ناشران خارجی در فضای مجازی خبر داد.

مهدی امیری، نماینده و مسئول بخش بین‌الملل انتشارات طوطی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره شرایط شرکت در هفتادوسومین دوره نمایشگاه کتاب فرانکفورت، گفت: امسال تصمیم نشر طوطی بر این اساس است که به دلیل لزوم واکسیناسیون، سختی‌های اخذ ویزا و پروتکل‌های بهداشتی که از طرف مسئول‌های نمایگشاه فرانکفورت اعلام شده‌است، به صورت مجازی در این رویداد شرکت کنیم. خیلی از ناشران بزرگ نیز به دلیل شرایط از شرکت در این نمایشگاه انصراف داده‌اند.

به گفته امیری، تا پیش از این در اروپا فقط واکسن آسترازنکا مورد پذیرش بود که با گذشت زمان واکسن‌هایی مانند سینوفارم هم مورد پذیرش قرارگرفت. بر اساس قوانین جدید نمایشگاه کتاب فرانکفورت، افراد باید دو هفته قبل از سفر، دوز دوم واکسن‌ها را دریافت کرده‌باشد.

امیری با تاکید بر اینکه بسیاری از همکاران به دلیل دشواری‌های موجود در انجام شرایط شرکت در نمایشگاه فرانکفورت، از آن انصراف دادند، بیان کرد: البته آژانس‌های ادبی در این دوره نمایشگاه فرانکفورت شرکت خواهندکرد و آن‌ها ناشران ایرانی را نمایندگی می‌کنند.

با ناشران قرارهای مجازی خارجی داریم
انتشارات طوطی در ایران با آژانس‌های کیا و دایره مینا همکاری دارد. امیری دراین‌باره بیان کرد: می‌دانم که افرادی از طرف آژانس ادبی دایره مینا در این دوره از نمایشگاه فرانکفورت شرکت می‌کنند و موازی با آن با ناشران قرارهای مجازی خارجی داریم و در حال افزایش تعداد قرارها هستیم.

به گفته امیری؛ این فقط ناشران ایرانی نیستند که در این نمایشگاه به صورت مجازی شرکت می کنند؛ بلکه بسیاری از ناشران اروپایی و آمرکایی درخواست قرار آنلاین داشتند.

او با اشاره به اینکه انتشارات طوطی در نمایشگاه بلونیا به عنوان بهترين ناشر آسیا در سال 2021 اعلام شده‌است، بیان کرد: اگر امسال می‌توانستیم در نمایشگاه فرانکفورت به صورت حضوری شرکت کنیم، روی این جایزه نشر طوطی مانور می‌دادیم. امیدوارم دوستانی که در این نمایشگاه شرکت می‌کنند و قرارهای مجازی از این دست‌آورد نهایت استفاده را کنند.

در فضای مجازی ارتباط با ناشران خارجی را حفظ می‌کنیم
امیری با اعلم اینکه حضور در فضای فیزیکی و مجازی نمایشگاه فرانکفورت می‌تواند به عنوان مکمل هم عمل کنند، توضیح داد: فضایی که در حضور فیزیکی و ارتباطی که میان ناشران حاکم است، باعث رد و بدل کتاب‌ها میان ناشران می‌شود؛ اتمسفری که در حضور فیزیکی حاکم است، با قرارهای مجازی متفاوت است. اما حضور مجازی بهترین جایگزین در این شرایط است تا فضا را حفظ کنیم و بتوانیم در این شرایط دستاوردی داشته‌باشیم.

او افزود: ماموریت ما، تبادل و فروش رایت کتاب‌های انتشارات طوطی است تا بتوانیم کتاب‌های طوطی را عرضه و چاپ کنیم. در فضای فیزیکی فضا ملموس‌تر است و در شرایط کنونی چاره دیگری نداریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط