پنجشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۰
دستور دادستان مهاباد برای شناسایی عاملان آتش زدن تندیس ماموستا هژار

دادستان مهاباد از صدور دستور فوری برای شناسایی و دستگیری عاملان آتش زدن تندیس «استاد هه‌ژار» نویسنده، محقق، مترجم و شاعر نامدار این شهرستان خبر داد.

مهراب پوراکبر، دادستان شهرستان مهاباد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در آذربایجان‌غربی، گفت: در خصوص آتش زدن مجسمه استاد هژار دستورات قضایی به نیروهای محترم انتظامی و امنیتی در خصوص شناسایی و دستگیری فوری عاملین صادر شده است.
 
وی افزود: قطعا با افرادی که با چنین اقداماتی در صدد تحریک احساسات جامعه و اخلال در نظم و امنیت جامعه هستند، به‌ صورت جدی برخورد خواهد شد.
 
همچنین بنابراعلام به گفته روابط عمومی نیروی انتظامی شهرستان مهاباد، شناسایی عامل یا عاملان این آتش سوزی از طریق دوربین‌های تعبیه شده در محل حادثه در دست اقدام بوده که پس از بررسی لازم نتیجه از طریق اصحاب رسانه اطلاع رسانی خواهد شد.
 
در همین رابطه جلال محمودزاده، نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی نیز با محکوم کردن آتش‌زدن تندیس «استاد هه‌ژار»  نویسنده و شاعر بزرگ کرد خواهان شناسایی و مجازات بانیان این حادثه شد.
 
وی افزود: طی هماهنگی با استاندار آذربایجان‌غربی، فرماندار و فرمانده انتظامی مهاباد مقرر شد تا عوامل تخریب پیکره و تندیس ماموستا هه‌ژار که نماد فخر ملی کشور و افتخار مردم کرد زبان است شناسایی و مجازات شوند.
 
نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید با عاملان برهم زدن نظم و آرامش جامعه و جریحه‌دار کردن احساسات مردم برخورد شود تا زمینه سواستفاده بدخواهان فراهم نشود. ماموستا هه‌ژار از نویسندگان، شاعران و مترجمان بزرگ منطقه بوده که هرگونه اهانت به تندیس وی غیرقابل گذشت است.
   

یادآوری می‌شود، عبدالرحمان شرفکندی متخلص به ماموستا «هه‌ژار» نویسنده، محقق، مترجم و شاعر نامدار کُرد در سن ۶۹ سالگی در سال ۱۳۶۹ دار فانی را وداع گفت و در قطعه هنرمندان مهاباد به خاک سپرده شد. این نویسنده و شاعر نامدار در طول سالیانی که به کار نویسندگی و پژوهش می‌پرداخت، آثار متعددی در زمینه‎‌های مختلف ادبی، فرهنگی و دینی خلق کرد. ترجمه قرآن کریم به زبان کُردی، ترجمه کتاب «قانون» شیخ‌الرئیس بوعلی‌ سینا، تهیه فرهنگ لغت کردی فارسی «هه‌نبانه بورینه»، دیوان شعر «هه‌ژار بو کوردستان»، «چیشتی مجیور»، شرح دیوان ملای جزیری به کردی و ترجمه رباعیات حکیم عمر خیام به زبان کُردی از دیگر آثار این شاعر نامدار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط