چهارشنبه ۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۳
45 اثر با موضوع شهدا و رزمندگان قم در راه انتشار

45 اثر با محوریت شهدا و رزمندگان قم در حال تدوین و نگارش است.

معصومه فراهانی مدیر دفتر ادبیات پایداری و مقاومت کتاب جمکران درباره همکاری با دبیرخانه کنگره 6000 شهید استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب(ایبنا) در قم گفت: در راستای این همکاری، 45 اثر با محوریت شهدا و رزمندگان قم در حال تدوین و نگارش است.
 
وی تصریح کرد: انتشارات کتاب جمکران وابسته به مسجد مقدس جمکران، ناشر برگزیده سال 96، از مجموعه های پرکاری است که در سال های اخیر به واسطه آثار جذاب و خواندنی در حوزه معارف، ادبیات داستانی و کودک و نوجوان به مجموعه ای نام آشنا برای فعالان عرصه نشر تبدیل گشته است.
 
فراهانی بیان کرد: این آثار با محوریت شهدایی است که محل تولد یا مزار آنان در استان قم است. دعوت از نویسندگان با سابقه در کنار استفاده از استعدادهای نوقلم و همچنین برگزاری جلسات متعدد ارائه سوژه توسط رزمندگان برای نویسندگان از ویژگی های آغاز به کار تالیف این آثار است.
 
مدیر دفتر ادبیات پایداری و مقاومت کتاب جمکران یادآور شد: رمان، زندگی‌نامه، داستان کودک، مجموعه خاطره، مجموعه طنز و کمیک استریپ از جمله قالب‌هایی هستند که توسط کتاب جمکران و نویسندگان قمی در حال نگارش هستند.
 
این فعال فرهنگی تصریح کرد: یکی از شاخصه‌های رزمندگان قمی در هشت سال دفاع مقدس، پمپاژ روحیه در لحظات سخت و جانفرسا همراه با طنازی و شوخ طبعی بوده که کمتر مورد توجه قرار گرفته است. دفتر ادبیات مقاومت و پایداری کتاب جمکران ثبت و ضبط خاطرات طنز را در دستور کار قرار داده و با حضور رزمندگان و نویسندگان، 23 جلسه با محوریت طنز رزمندگان قمی برگزار که ماحصل آن به زودی در آثار مکتوب طنز عیان می‌شود.
 
وی گفت: مستندبودن روایات و حتی رمان‌ها با واقعیت‌های جنگ در این آثار مورد تاکید بوده است و در همین راستا با همراهی دبیرخانه کنگره شهدا قم، زمینه ای فراهم گردید تا ارتباط بسیار خوبی بین نویسندگان و خانواده شهدا، جانبازان و رزمندگان شکل گیرد.
 
فراهانی در پایان تاکید کرد: بازدید میدانی از لشکر زرهی، آشنایی با انواع سلاح‌های سبک و سنگین، بازدید از پایگاه یکم شکاری، جلسه با خلبانان و فرماندهان ارتش و... از دیگر برنامه‌هایی بوده که به منظور آشنایی نویسندگان جوان با مباحث و ادوات جنگی برگزار و با استقبال خوب نویسندگان مواجه گردید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها