دوشنبه ۷ تیر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۸
مرکز کتابخانه ملی قم تعطیل شد/ کارمندان به تهران بازگشتند

به گفته گرائیلی امکانات لازم از سوی استانداری قم فراهم نشد و در نهایت تصمیم به توقف فعالیت‌های مرکز قم گرفته‌شد و کارمندان این مرکز به تهران بازگشتند.

هانیه گرائیلی، مشاور رئیس و مدیرکل حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) درباره مرکز اسناد در قم و پیشینه شکل‌گیری آن گفت: تاسیس مرکز اسناد استان قم با ارائه پیشنهادی از سوی علی لاریجانی، رئیس مجلس و نماینده وقت این استان پیگیری و انجام شد.

وی ادامه داد: در روند کار، سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران تلاش کرد این مرکز در استان قم تاسیس و شرایط لازم برای ادامه فعالیت‌ها ایجاد شود. در همین راستا مقرر شد تامین امورات مربوط به ساختمان این مرکز و ارائه امکانات لازم با مساعدت استانداری قم انجام پذیرد.

گرائیلی گفت: فعالیت‌های مرکز اسناد و کتابخانه ملی در استان قم، باید در فضایی درخور به انجام می‌رسید و از لحاظ فنی نیز شرایط نگهداری اسناد ایجاد می‌شد. اما امکانات لازم از سوی استانداری فراهم نشد و در نهایت تصمیم به توقف فعالیت‌های این مرکز گرفته‌شد و کارمندان این مرکز به تهران بازگشتند.

مدیرکل حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران درباره ابقای مراکز اسناد و کتابخانه ملی در سایر استان‌ها گفت: تاسیس و آغازبه‌کار مراکز اسناد و کتابخانه ملی در استان‌های مختلف، به معنای حمایت کامل سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران از آن‌ها بوده و مجموع فعالیت‌ها در راستای تقویت آن‌ها شکل گرفته و پیش رفته است.

وی تاکید کرد: استراتژی سازمان اسناد وکتابخانه ملی تقویت مراکز در استان‌ها است و هدف، تمرکززدایی از تهران و مشارکت بیش از پیش در استان‌ها بوده. تاسیس مرکز اسناد قم هم در راستای همین هدف شکل گرفت؛ ولی با عدم همکاری‌های لازم از سوی استانداری روبه‌رو شدیم.

گرائیلی خاطر نشان کرد: اهمیت فعالیت‌های مراکز اسناد در استان‌ها و تقویت مراکز استانی از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان در این دوره بوده‌ که مجموع فعالیت آن‌ها در قالب اخبار از سوی روابط عمومی پیگیری و به سراسر کشور اطلاع رسانی شده‌است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط