دوشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵
نخستین کتابخانه شهر قیدار ماه آینده افتتاح می‌شود

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی خدابنده گفت: نخستین کتابخانه شهر قیدار خردادماه امسال افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

سیدمهدی موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، با اشاره به اینکه توسعه زیرساخت‌های كتابخانه‌های عمومی و آوردن كتاب در بطن جامعه از اولویت‌های نهاد است، اظهار کرد: تلاش ما این است تا همه مردم در روستاها و مناطق کم برخوردار بتوانند به خدمات و فعالیت‌های فرهنگی از جمله کتابخانه دسترسی داشته باشند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی خدابنده با اشاره به اینکه در بسیاری از مناطق محروم جوانان و نوجوانان از دسترسی به منابع کتابخانه‌ای محرومند، بیان کرد: برنامه نهاد کتابخانه‌های عمومی بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود برای گسترش فضاهای مطالعه در این مناطق است.

وی یکی از مناطق محروم به لحاظ کتابخانه‌ای را شهر قیدار اعلام کرد و گفت: متاسفانه با وجود جمعیتی که در قیدار زندگی می‌کنند، این شهر هنوز از داشتن کتابخانه محروم است.

موسوی به آخرین وضعیت ساخت کتابخانه امام علی (ع) قیدار اشاره کرد و گفت: این کتابخانه با زیربنای 850 مترمربع در حال ساخت است و خرداد امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی خدابنده با اشاره به اینکه کتابخانه امام علی (ع) قیدار هم اکنون در مرحله قفسه‌بندی و تجهیز و چینش کتاب‌ها قرار دارد، تصریح کرد: این کتابخانه دارای بخش‌های مختلفی چون مخزن، کتب مرجع، امانت، بخش ویژه و مستقل کودک، سالن‌های مطالعه مجزا ویژه برادران و خواهران، نشریات، نمازخانه و بخش اداری است.

وی با بیان اینکه کتابخانه امام علی (ع)، نخستین کتابخانه شهر قیدار است که پس از انقلاب احداث می‌شود، گفت: با افتتاح این کتابخانه میزان دسترسی شهروندان به منابع کتابخانه‌ای افزایش پیدا خواهد کرد، چراکه تلاش شده از همه منابع در این کتابخانه استفاده شود.

موسوی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۴ باب کتابخانه عمومی در سطح شهرستان خدابنده فعال است، اضافه کرد: از این تعداد، هفت باب کتابخانه شهری، ۶ باب کتابخانه روستایی و یک مورد نیز کتابخانه سیار است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی خدابنده با اشاره به اینکه کتابخوانی از مهمترین ارکان در بخش فرهنگ و بسیاری از زمینه‌هاست، اضافه کرد: پیشرفت جوامع در نتیجه توجه به مقوله مطالعه و انس با کتاب محقق می‌شود و بی توجهی به این مهم عواقب جبران ناپذیری خواهد داشت.

وی استفاده از فضای مجازی را بهترین راهکار در راستای ارتقای سرانه مطالعه برشمرد و یادآور شد: با توجه به اجبار در تعطیلی کتابخانه‌های عمومی، فضای مجازی فرصت بسیار مناسبی در راستای انس بیشتر مردم با کتاب و کتابخوانی است که در همین راستا برنامه‌های مختلفی در شهرستان اجرایی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها