سه‌شنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۶
کتاب‌های «پرتره و بیوگرافی مشاهیر» و «از سنه تا سنندج» رونمایی می‌شوند

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری سنندج رونمایی از دو کتاب «پرتره و بیوگرافی مشاهیر» و «از سنه تا سنندج» خبر داد و گفت: این کتاب‌ها به مناسبت گرمیداشت 6 اردیبهشت روز سنندج در 2 بوستان سنندج رونمایی می‌شوند.

سرکوت نجفی، معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری سنندج در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کردستان، اظهار کرد: نامگذاری ششم اردیبشت‌ماه به‌عنوان «روز سنه» در تقویم محلی یکی از رویدادهای مهم در حوزه فرهنگی بود و سال 98 برنامه‌های فرهنگی، هنری متعددی در زمینه‌های مختلف در راستای گرامیداشت «روز سنه» شامل رونمایی از کتاب، برگزاری نشست‌ها، جشن و... پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به برنامه رونمایی از 2 کتاب به مناسبت «روز سنه»، افزود: در همین راستا در دو بوستان سطح شهر از کتاب «پرتره مشاهیر» با بیوگرافی سه زبانه به قلم استاد مهدی حجت‌السادات و کتابی با نام «از سنه تا سنندج» در خصوص شهر سنندج به نویسندگی دکتر کیومرث حبیبی، دکتر کیومرث ایراندوست و دکتر هوشمند علیزاده رونمایی می‌شود.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری سنندج با بیان اینکه این ویژه برنامه‌های از امروز (هفتم اردیبهشت‌ماه) آغاز شد و تا دوازدهم همین ماه ادامه دارد، عنوان کرد: برگزاری کنسرت آنلاین موسیقی، رونمایی از کلیپ موسیقی «سنه»، برگزاری سلسله نشست‌های تخصصی در مورد سنندج و انجام تبلیغات محیطی در سطح شهر سنندج از مهم‌ترین برنامه‌های در نظر گرفته شده به مناسبت این روز است.

نجفی همچنین بیان کرد: امسال و سال گذشته به‌واسطه شیوع ویروس کرونا و جلوگیری از زنجیره شیوع این ویروس و همچنین رعایت پروتکل‌های بهداشتی امکان برگزاری ‌برنامه‌ها به‌صورت حضوری وجود ندارد و برنامه‌های این روز به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.
 
وی همچنین به برگزاری نشست‌های تخصصی به مناسبت هفته «سنه» به‌صورت آنلاین در صفحه اینستاگرام «سنه پلاس» اشاره کرد و گفت: نشست معماری، شهرسازی با حضور دکتر کیومرث حبیبی و دکتر هوشمند علیزاده، نشست آسیب‌شناسی موزیک کردی با حضور اساتید شهرام علیمحمدی، مهدی احمدی و راشد باباشهابی از جمله نشست‌های در نظر گرفته شده است.
 
معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری سنندج افزود: نشست سنندج آیین و عرفان با حضور دکتر مختار ‌هاشمی و دکتر نوید نقشبندی، نشست دانشنامه سنندج و مکتوبات تاریخی با حضور دکتر امید ورزنده و دکتر جمال احمدی، نشست تاریخ معاصر سنندج و نقش سنجر خان با حضور دکتر شمس و استاد جمال احمدی آیین و نشست شهر خلاق و تاثیرات آن بر توسعه با حضور استاد صدیق تعریف، دکتر فرزاد حاجی میرزایی و خانم دکتر مهین گزانی از دیگر نشست‌های تخصصی در این زمینه است.
 
نجفی تاکید کرد: شهروندان و علاقمندان می‌توانند از 7 تا 12 اردیبهشت‌ماه سال جاری هر شب ساعت 22 با مراجعه به آدرس @sanandaj.plus در این نشست‌ها شرکت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها