دوشنبه ۵ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۲
تمدید مهلت شرکت در سومین دوره جشنواره داستان‌نویسی رضوی

رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه تاکنون 40 اثر به دبیرخانه سومین دوره جشنواره داستان‌نویسی رضوی ارسال شده است، گفت: بیشترین آثار رسیده از استان اردبیل است.

ابراهیم قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: سومین جشنواره داستان‌نویسی رضوی به‌زبان ترکی و با عنوان «اشراق شمس» در سه بخش داستان بلند و رمان، داستان کوتاه و داستانک (داستان بسیار کوتاه) در بخش اصلی و ویژه برگزار می‌شود.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: موضوعات بخش اصلی جشنواره شامل سبک زندگی و سیره امام رضا (ع)، تعالیم و آموزه‌های رضوی با رویکرد کار، تولید، تلاش و خدمت‌رسانی، آثار هجرت امام رضا (ع) به ایران، خاندان، اصحاب و یاران امام رضا (ع) است.

قاسمی گفت: فرهنگ زیارت (با حضور در حرم مطهر، فضای مجازی)، امام رضا (ع)، خانواده، کودکان و نوجوانان، امام رضا (ع) و فریضه نماز و در بخش ویژه شامل جلوه‌های فرهنگ رضوی در دوران دفاع مقدس (رزمندگان، ایثارگران، آزادگان و شهدا)، بهره‌گیری از منویات امام رضا (ع) در مواجهه با مصایب و بلایا از جمله کرونا نیز از دیگر موضوعات بخش اصلی جشنواره است.

وی با اشاره به اینکه جشنواره درسه گروه سنی زیر ۱۸ سال، ۱۸ تا ۳۵ سال و بالای ۳۵ سال برگزار می‌شود، اضافه کرد: مهلت ارسال آثار به جشنواره تا 30 مهرماه بود که بنا به درخواست شرکت‌کنندگان تا دوم بهمن تمدید شده است. طبق برنامه مراسم اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان نیز همزمان با سالروز میلاد حضرت فاطمه رهرا (س) برگزار می‌شود.

قاسمی با اشاره به اینکه تاکنون 40 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است، تصریح کرد: علاقه‌مندان از استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی، همدان، سمنان، مرکزی و زنجان آثار خود را ارسال کرده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها