سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۹
مشارکت 14 کتابفروشی آذربایجان‌غربی در «تابستانه کتاب99»

حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر خدایاری گفت: 14 کتاب‌فروشی از شهرستان‌های ارومیه، بوکان، مهاباد در استان آذربایجان‌غربی در طرح «تابستانه کتاب99» مشارکت دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی،  حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر خدایاری؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی، درباره طرح یارانه حمایتی از کتابفروشان «تابستانه کتاب99» به خبرنگار ایبنا، گفت: این طرح از شنبه 18 مردادماه هم‌زمان با عید غدیرخم با مشارکت 14 کتاب‌فروشی در استان آذربایجان‌غربی آغاز شد.
 
وی با بیان این‌که این طرح تا ساعت 24 روز پنج‌شنبه 30 مردادماه ادامه خواهد داشت، افزود: در این طرح علاقه‌مندان می‌توانند کتاب‌های عمومی، کودک و نوجوان و کتاب‌های دانشگاهی را با 20 درصد یارانه خرید از کتاب‌فروشی‌های عضو طرح خریداری کنند.
 
حجت‌الاسلام خدایاری با اشاره به اینکه سقف مجاز خرید برای هر خریدار یک ‌میلیون و 500 هزار ریال است، ادامه داد: در استان آذربایجان‌غربی کتاب‌فروشی‌های امام غزالی، پاتوق کتاب ارومیه، درنا، زارع، سلیمی، شهر کتاب بوکان، علوم دانشگاهی، موکریان، نمایشگاه کتاب ختایی، کتاب پیام، کتاب مهرگان، کتابسرای بشری و کتابسرای مهرگان در این طرح حضور دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی، بیان کرد: نمایشگاه کتاب آذربایجان غربی که قرار بود با حضور چندین ناشر استانی برگزار شود، با شیوع بیماری کرونا تعطیل شد و فرصت درآمدزایی و فروش بیشتر را از انتشاراتی‌ها  گرفت.

وی گفت: متأسفانه در پی شیوع ویروس کرونا و قرمز شدن وضعیت استان، بسیاری از اهالی فرهنگ و هنر ازجمله ناشران و کتاب‌فروشی‌ها آسیب دیدند و بانک مرکزی ایران با انتشار فهرست جدید در زمینه مشاغل آسیب‌دیده از ویروس کرونا اعلام کرد که بیشترین آسیب از این بیماری را ناشران، کتاب‌فروشان دیده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها