دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۶
کتاب‌فروشی «راما» همزمان با عید فطر آغاز به‌کار می‌کند

ضحی کاظمی، از آغاز به کار کتاب‌فروشی «راما» همزمان با عید‌فطر خبر داد و تاسیس این کتاب‌فروشی‌ را مشوق نویسنده‌های ژانر‌نویس دانست.

ضحی کاظمی، نویسنده در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، درباره تاسیس کتاب‌فروشی راما بیان کرد: کتاب‌فروشی راما، کتاب‌فروشی ژانر است و کتاب‌های داستانی در قالب‌های علمی و تخیلی، فانتزی، تریلر، جنایی و وحشت را عرضه خواهد شد. مساحت 20 متر مربعی کتاب‌فروشی و البته فعالیت ناشران تخصصی حوزه ادبیات داستانی در چند سال گذشته مسیر فعالیت راما را تعیین کرد. تشویق نویسنده‌ها که در قالب خاص می‌نویسند، برگزاری جوایز تخصصی نیز در عملی کردن ایده تاسیس کتاب‌فروشی تخصصی موثر بود.  

وی افزود: تجهیز کتاب‌فروشی در چند مرحله انجام خواهد شد در ابتدا با چند ناشر اصلی این فرایند را آغاز کردیم و تلاش می‌کنیم به‌ مرور همه ژانر‌ها در راما عرضه شود. هدفمان در قدم اول عرضه 2000 تا 2500 عنوان کتاب بود اما تعداد زیادی از این کتاب‌ها هنوز تجدید چاپ نشده‌اند؛ بنابراین تا چاپ این کتاب‌ها 1000 عنوان در راما چیدمان خواهد شد. عرضه اقلامی مانند بازی‌‌های فکری و پازل جزو برنامه‌های آینده است.     

این نویسنده درباره برگزاری نشست‌های تخصصی در راما ادامه داد: شرایط کرونا و همچنین متراژ کم کتاب‌فروشی، امکان برگزاری نشست‌های تخصصی را از ما سلب کرده‌است. امید‌وارم با همراهی کافه‌های اطراف کتاب‌‌فروشی برای برگزاری این نشست‌ها هم فرصت برنامه‌ریزی پیدا کنیم. در شرایط حاضر برگزاری نشست‌های زنده در فضای مجازی را در نظر داریم.

کاظمی با اشاره به زمان افتتاح کتاب‌‌فروشی، گفت: طرح فاصله‌گذاری اجتماعی برگزاری افتتاح را با مشکل مواجه کرده‌است. در نظر داشتیم همزمان با عید سعید فطر به‌طور رسمی و همراه با مراسم، کتاب‌فروشی را افتتاح کنیم اما این امکان وجود نخواهد داشت. بنابراین تا دو هفته آینده چیدمان کتاب‌ها را به اتمام می‌رسانیم تا امکان فروش اینترنتی و دریافت سفارش تلفنی از عید فطر برقرار شود.
   
وی درباره انتخاب نام راما برای کتاب‌‌فروشی بیان کرد: کتاب «ملاقات با راما» نوشته آرتور سی.کلارک را همیشه دوست داشتم و نام کتاب‌‌فروشی از کتاب این نویسنده انتخاب و لوگو و پوستر کتاب‌فروشی براساس ایده اصلی این رمان طراحی شده‌است.  

کتاب‌‌فروشی راما در خیابان انقلاب، خیابان مظفر شمالی واقع شده‌است.    

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها