یکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰
کاهش قیمت زینک در بازار/ زینک 27 هزار تومان شد

رئیس اتحادیه لیتوگرافان از کاهش قیمت زینک در بازار خبر داد و گفت: در حالی که بهای زینک در بازار به ورقی 42 هزار تومان رسیده بود، اکنون هر زینک دو ورقی به قیمت 26 تا 27 هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

احمد ابوالحسنی؛ رئیس اتحادیه لیتوگرافان در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، عنوان کرد: طی ماه‌های اخیر بهای زینک سیر صعودی داشت و بسیاری از همکاران لیتوگرافان ما همچنین فعالان بخش چاپ و نشر با مشکلات زیادی روبه‌رو شدند.
 
وی افزود: در این زمینه محدودیت واردات این کالا یکی از دلایل افزایش این کالا بود و اینکه اختصاص ارز دولتی و نیمایی با مشکلات جدی روبه‌رو بود.
 
ابوالحسنی با بیان اینکه تا مدتی پیش قیمت زینک به 42 هزار تومان هم رسیده بود، گفت: با ورود یک محموله جدید زینک با ارز نیمایی به کشور اکنون هر زینک دو ورقی به قیمت 26 تا 27 هزار تومان رسیده است.
 
وی یادآور شد: در این زمینه قرار است زینک دولتی نیز به‌زودی توزیع شود که در این صورت پیش‌‌‌بینی ما این است که قیمت آن به زیر 16 هزار تومان برسد.
 
ابوالحسنی همچنین از طولانی شدن روند ثبت‌نام و توزیع زینک گلایه کرد و گفت: اکنون حدود یک ماه از دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر توزیع زینک دولتی توسط کارگروه کاغذ می‌گذرد اما هنوز هیچ اقدامی جز ثبت‌نام انجام نشده است.
 
وی با اشاره به ارسال نامه به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، عنوان کرد:‌ هشتم خرداد نامه‌ای به سیدعباس صالحی نوشتم و در آن گلایه خود را اظهار کردیم، همچنین گفتیم که تشنه نگه داشتن بازار، سود عده‌ای را تامین می‌کند اما فعالان صنعت چاپ در این میان متضرر می‌شوند.
 
به گفته ابوالحسنی، در این نامه از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواسته شده است که نسبت به حضور کارشناسان و متخصصان لیتوگرافی در کارگروه کاغذ اقدامی انجام شود تا بتوان اقدامات آن را دنبال کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها