شنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵
جزییات مراسم تشییع اسمعیل دمیرچی مشخص شد

پیکر زنده‌یاد اسمعیل دمیرچی در قطعه نام‌آوران بهشت زهرا(س) آرام می‌گیرد.

محسن دمیرچی؛ فرزند زنده‌یاد اسماعیل دمیرچی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اعلام این خبر افزود: صبح فردا یکشنبه ۱۸ شهریور پیکر پدرم را که از پیشکسوتان و فعالان حوزه چاپ کشور بود را از کتابخانه ملی(ساختمان خیابان سی‌تیر) به سمت بهشت زهرا (س) تشییع خواهیم کرد.
 
وی افزود:‌ روز گذشته جمعی از مدیران و مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اتحادیه‌ها و تشکل‌های صنفی به منزل ما آمدند و مرهم درد فقدان پدر بودند.
 
دمیرچی با اشاره به رایزنی با مسئولان برای خاکسپاری اسمعیل دمیرچی در قطعه نام‌آوران نیز گفت: با توجه به اینکه پدر نویسنده بودند و چندین کتاب در حوزه چاپ نگاشته بودند، قرار شد که در قطعه نام‌آوران به خاک سپرده شود.

وی با بیان اینکه 12 کتاب تاکنون از پدرم منتشر شده است، عنوان کرد:‌ کتاب‌های «آشنایی با صنعت چاپ»، «گفتگو با قبیله چاپ»، «یادداشت‌های جاافتاده» و «گزارش چگونگی تاسیس موزه ضنعت چاپ» از جمله این آثار به شمار می‌آید.

اسماعیل دمیرچی، نویسنده و پیشکسوت صنعت چاپ و نشر کشور که مدتی در بستر بیماری بود، صبح روز جمعه ۱۶ شهریور بر اثر عارضه قلبی در بیمارستان شهید رجایی تهران درگذشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط