یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۵
عربستان هزینه می‌کند و ما به بودجه بنیاد سعدی انتقاد می‌کنیم

غلامعلی حدادعادل معتقد است که کشورهای عربی در حال هزینه کردن هستند تا کرسی‌های زبان عربی را افزایش دهند و ما نیز در این شرایط به‌جای هزینه کردن از بودجه بنیاد سعدی انتقاد می‌کنیم.

غلامعلی حدادعادل که صبح امروز در نمایشگاه کتاب حاضر شده بود، در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در توضیح شایعه تعطیلی مرکز دایره‌المعارف اسلامی اظهار کرد: من از تعطیلی دایره‌المعارف اسلامی خبر ندارم و نمی‌دانم که چقدر این خبر صحت دارد اما من نیز مانند شما دورادور صحبت‌هایی را شنیده‌ام که در آن نهاد مشکلاتی به وجود آمده است.

وی ادامه داد: بهتر است که حقیقت موضوع را از مسئولان این مرکز بشنویم اما به هر حال ما از به هم ریختگی هیچ کدام از مراکز فرهنگی خوشحال نمی‌شویم. ما هیچ وقت مرکز دایره‌المعارف اسلامی را رقیب خودمان ندانسته‌ایم؛ بلکه فکر کردیم که این دو نهاد می‌توانند مکمل همدیگر باشند. در کل من از تعطیلی دایره‌المعارف اسلامی خوشحال نمی‌شوم و امیدوارم که این اتفاق رخ ندهد.
 
رئیس بنیاد سعدی درباره تعطیلی کرسی‌های زبان فارسی در کشورهای دیگر گفت: بالاخره کرسی نیاز به آتش دارد و کرسی بدون آتش گرما ندارد. این روزها کشورهای عربی مثل عربستان باقدرت در حال تلاش هستند تا کرسی‌های زبان فارسی را به کرسی‌های عربی تغییر دهند و برای این موضوع هزینه می‌کنند. شما این انتقاد را به ما نباید داشته باشید و این انتقادها و صحبت‌ها را به کسانی بگویید که هر بار بودجه بنیاد سعدی اعلام می‌شود، به آن انتقاد دارند و می‌گویند، چه خبر است.
 
حدادعادل در پایان گفت: ما برای رشد و ماندگاری باید هزینه کنیم؛ البته در خیلی‌ از جاها از تعطیلی جلوگیری کرده‌ایم و در چند کشور هم کرسی‌هایی را راه‌اندازی کردیم؛ اما در مجموع هرچه امکانات بیشتر شود، ما می‌توانیم شرایط بهتری را برای زبان فارسی در خارج از کشورمان فراهم کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها