یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۲
امیرکبیر با 141 عنوان به نمایشگاه کتاب تهران می‌آید

به گفته میرشمس‌الدین فلاح هاشمی مراسم رونمایی جلد سوم «دایرة‌المعارف پزشکی اسلام و ایران» و کتاب «فلسفه مجازی» از سیدرضا عاملی از جمله رونمایی‌های امیرکبیر در نمایشگاه سی‌ویکم خواهد بود.

میر شمس‌الدین فلاح هاشمی، مدیر روابط عمومی انتشارات امیر کبیر در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) درباره برنامه‌های فرهنگی که این انتشارات در سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار خواهد کرد گفت: در نمایشگاه سی‌ویکم با 141 عنوان از جمله پر فروش‌ها و کتاب‌هایی که نوبت چاپ آن‌ها در سال‌های پیش بالا بوده است تا چاپ اولی‌ها در غرفه انتشارات امیرکبیر عرضه خواهد شد.
 
وی افزود: با توجه به نامه‌نگاری‌هایی که با مسئولان انجام شده قرار است در سی‌ویکیمن نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از کتاب‌هایی بیشتری نسبت با سال‌های گذشته مراسم رونمایی به عمل بیاید.
 
به گفته هاشمی جلد سوم «دایرة‌المعارف پزشکی اسلام و ایران» که به همت گروه حکمت، طب اسلامی و طب سنتی فرهنگستان علوم پزشکی تدوین شده بود و کتاب «فلسفه مجازی» از سید سعیدرضا عاملی، کتاب‌هایی هستند که مراسم رونمایی آن‌ها از سوی انتشارات امیرکبیر در نمایشگاه سی‌ویکم برگزار خواهد شد.
 
 مدیر انتشارات امیرکبیر خاطر نشان کرد: از دیگر برنامه‌های فرهنگی که قرار است در نمایشگاه سی‌ویکم انجام شود، نشست نقد و بررسی کتابی در حوزه داستان و رمان با حضور میثم عباسلو است. عنوان این اثر«تاثیر ادبیات کلاسیک فارسی و داستان‌نویسی» نوشته معصومه صادقی است که مراسم رونمایی آن چندی پیش در انتشارات امیرکبیر برگزار شده بود.
 
هاشمی درباره عرضه چاپ اولی‌های انتشارات امیرکبیرگفت: از کتاب‌های شاخص چاپ اولی که در نمایشگاه سی‌ویکم عرضه خواهد شد، ترجمه رمان «مرد رسوا» از اصغر حیدری است که این اثر نگاهی به حضور غرب در جوامع اسلامی دارد؛ همچنین کتاب «ارزش اخلاق و معنویت در پزشکی» نوشته توماس مور با ترجمه و تلخیص گیلهگل بهروزان، «نظریه‌ها و مفاهیم اساسی و دولت الکترونیک» نوشته سیدسعیدرضا عاملی از دیگر چاپ اولی‌هایی هستند که پیش‌بینی‌ می‌شود در نمایشگاه امسال فروش خوبی داشته باشند.
 
وی ادامه داد: در نمایشگاه بین‌المللی کتاب امسال از نویسندگان و مترجمان بسیاری هم در غرفه و هم در مراسم‌های فرهنگی این انتشارات دعوت به عمل آمده است. از جمله این افراد جواد فیض خالق اثر «من و کودک من» و علیرضا طیب، مترجم و پژوهشگر حوزه علوم سیاسی هستند.
 
این فعال فرهنگی با اشاره به کتاب‌هایی که در سال‌های گذشته فروش خوبی داشته‌اند و دارای نوبت چاپ بالایی هم بودند گفت: بسیاری از کتاب‌هایی که همواره فروش خوبی دارند در نمایشگاه سی‌ویکم عرضه خواهد شد. از جمله این کتاب‌ها می‌توانم به «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب»، «پیرمرد و دریا» ترجمه نازی عظیما، «قلعه حیوانات» ترجمه امیر امیرشاهی، تمامی آثار محمد‌حسین زرین‌کوب، «زبان خوراکی‌ها» که در حدود 30 نوبت تجدید چاپ شده است و «اصول فلسفه تعلیم و تربیت» از مرحوم شریعتمداری اشاره کنم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها