یکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۲
روستایی که تمام ساکنان باسوادش عضو کتابخانه آن هستند/ نقش موثر مردم در تهیه منابع کتابخانه روستای ینگیجه

دهیار روستای ینگیجه در مریوان، درباره کتابخانه این روستا که از سال 1379 تاکنون دایر است، با اشاره به کمک‌های فراوان مردمی در تهیه و جمع‌آوری کتاب برای این کتابخانه، به ایبنا گفت: 200 نفر از اعضای روستای ما باسواد هستند و تمام ساکنان باسواد این روستا عضو کتابخانه آن شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) عبدالله آزادیان، دهیار روستای ینگیجه از شهر مریوان از استان کردستان است که در نخستین جشنواره روستاهای دوستدار کتاب عنوان یکی از 10 روستای دوستدار کتاب ایران را کسب کرده است.
 
آزادیان درباره کتابخانه این روستا گفت: این کتابخانه از سال 1379 تاکنون دایر است که بخش عمده کتاب‌های آن از طریق مشارکت عمومی اهالی این روستا و اطراف آن و بخش دیگر از طرف ترویج مدیریت جهاد کشاورزی و مدیر کل دفتر امور روستایی استان کردستان جمع‌آوری شده است.
 
وی درباره نحوه جمع‌آوری کتاب‌های این کتابخانه گفت: هنگام تأسیس این کتابخانه فراخوانی را در روستای ینگیجه و اطراف آن منتشر کردیم تا افراد کتاب‌هایی را که بدون کاربرد در منزل خود نگهداری می‌کنند، در اختیار ما قرار دهند. این فراخوان سیل عظیم کتاب‌ها را روانه این کتابخانه کرد.
 
آزادیان درباره نحوه ایجاد انگیزه در مخاطبان برای ثبت نام و حضور در این کتابخانه گفت: ما از طریق برگزاری نمایشگاه کتاب، جشنواره‌های فرهنگی، اردوهای فرهنگی و مسابقه‌های کتابخوانی تلاش کردیم افراد بیشتری را به عضویت این کتابخانه درآوریم و انگیزه مطالعه را در مردم روستای ینگیجه افزایش دهیم.
 
دهیار ینگیجه که خود از علاقمندان به مطالعه در حوزه تاریخ و علوم اجتماعی است، درباره این کتابخانه گفت: کتابخانه روستای ما حدود 4500 جلد کتاب در زمینه‌های مختلف تاریخی، اجتماعی و ادبی دارد. البته در برخی موضوعات، تعداد کتاب‌هایی که در اختیار داریم، محدود و کم است. 200 نفر از اعضای روستای ما باسواد هستند و تمام ساکنان باسواد این روستا عضو کتابخانه آن شده‌اند.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شاملی ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۴
    این افتخار بزرگ را به همه مردم شریف ینگیجه تبریک عرض می نمایم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها