سه‌شنبه ۲۶ آبان ۱۳۸۸ - ۱۵:۲۲
افتتاحيه كتابخانه قدس در محله باغ‌آذري تهران

كتابخانه قدس صبح امروز(26 آبان‌ماه) با حضور مدير مراكز فرهنگي ‌هنري منطقه 16 شهرداري تهران در محله باغ‌آذري تهران افتتاح شد._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، هفته كتاب و كتابخواني فرصت مناسبي براي معرفي فعاليت‌هاي مراكز فرهنگي هنري به ويژه در حوزه كتاب و كتابخواني و گسترش اين فرهنگ در سطح محله‌هايي است كه تاكنون از امكانات فرهنگي تا حدودي محروم بوده‌اند.

البته به‌تازگي بسياري از مديران مراكز فرهنگي و هنري با مشاركت خيرين اقدام به گسترش مراكز فرهنگي در  محله‌هاي شهر تهران كرده‌اند، از جمله مديريت فرهنگي هنري منطقه 16 تهران كه حدود دو ماه قبل خانه فرهنگ قدس را با همكاري مسجد قدس در محله باغ‌آذري تهران راه‌اندازي كرد و با تهيه تجهيزات و امكانات كتابخانه‌اي، همزمان با هفته كتاب و كتابخواني، كتابخانه اين مركز نيز راه‌اندازي شد.

شاپور ديوسالار، مدير مراكز فرهنگي هنري منطقه 16 شهرداري تهران و فرهنگسراي بهمن، در اين مراسم با اشاره به اين كه يكي از اهداف و فعاليت‌هاي اصلي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران ترويج فرهنگ كتاب و كتابخواني است، اظهار داشت: اين كتابخانه با دو قرائتخانه مجزا ويژه خانم‌ها و آقايان و براي بهبودبخشي فضاهاي فرهنگي محله و دسترسي آسان شهروندان به كتاب، راه‌اندازي شده است.

وي با اشاره به اين كه كتاب و كتابخواني از مهم‌ترين مباحث زندگي بشر محسوب مي‌شود، عنوان كرد: مطالعه بهترين راهكار براي شكوفايي استعدادهاي انسان است، به ويژه در زندگي شهري افزايش آگاهي افراد و رشد و شكوفايي آنها اهميت فراواني دارد.

ديوسالار افزود: در عصر دانايي‌محوري وجود شهروند آگاه از جمله نيازهاي اصلي جامعه مدني است و افزايش آگاهي شهروندان با كتاب و مطالعه اصلي‌ترين روش براي افزايش سطح آگاهي شهروندان به شمار مي‌رود.

وي با بيان اين كه افراد آگاه در جامعه مدني، چالش‌هاي كمتري ايجاد مي‌كنند، اظهار داشت: كتابخواني و افزايش مطالعه و كتابخواني در سطح عمومي، باعث رشد و ارتقاي فرهنگ جامعه و كشور مي‌شود.

مدير مراكز فرهنگي هنري منطقه 16 شهرداري تهران و فرهنگسراي بهمن، تصريح كرد: كتاب از ديدگاه ائمه و معصومين(ع) و بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران، جايگاه ويژه‌اي دارد و ما وظيفه داريم به عنوان مسوولان فرهنگي جايگاه كتاب را درنظر بگيريم و براي گسترش فرهنگ كتابخواني بكوشيم.

ديوسالار افزود: اين كتابخانه كه در گام نخست با حدود 800 عنوان كتاب در 1200 جلد فعاليت خود را آغاز كرده است، توسط نيروهاي متخصص كتابداري ادراه مي‌شود و تا هفته آينده تجهيزات و كتاب‌هاي بيشتري به اين كتابخانه منتقل خواهد شد.

وي با تاكيد بر اين كه سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران با برگزاري نمايشگاه كتاب «ياد يار مهربان» به مناسبت هفته كتاب و كتابخواني و اهداي كتاب به كتابخانه‌هاي مدارس و كتابخانه‌هاي عمومي شهر تهران در راستاي گسترش كتابخواني گام بزرگي برداشته است، گفت: با مبلغ اعتباري كه براي خريد كتاب از اين نمايشگاه گرفته‌ايم، مي‌توانيم حدود 1400 عنوان كتاب جديد براي اين كتابخانه خريداري كنيم.

برنامه‌هاي هفدهمين دوره هفته كتاب جمهوري اسلامي ايران تا 30 آبان‌ماه در سراسر كشور برپاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط